KennethM Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei Jeg jobber for tiden med et helt nytt selskap som skal fokusere på grav-vedlikehold. Pynting av graver, vanning osv. Det finnes jo tusenvis av ustelte gravsteder der ute. Og mye av grunnen til det er at eierne av gravstedet enten bor for langt unna, eller rett og slett ikke har mulighet til å gjøre det selv. Så lurer jeg på følgende: Hvor er rette arenaen å markedsføre seg på? Føler vel egentlig at Facebook ikke er den rette plassen. Tjenesten jeg selger er jo ikke akkurat "hipt og kult". Noen forslag? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Google og aviser føler jeg er de eneste alternativene du har :\ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det er vel ikke dumt å gjøre avtaler med kirker osv, ha små "flyers" som man har mulighet til å ta med seg fra kirken. Men er vel noe man skal være litt forsiktig på hvordan man markedsfører? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Leste dagens aftenposten. og sammen med dødsannonsene var det en egen kategori "for sørgehøytid". Der lå det en annonse fra matspecialen.no, de leverer catering til minnestund som det står i annonsen. Så som iNeo sier så er nok ikke avis dumt? Spørs jo områdene du ønsker å dekke, er det lokalt så finnes det vel en lokal avis eller noe som du kan gjøre en langvarig deal med? hver mandag og torsdag i et år til XXX kr f.eks? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Del ut flyers i bergravelser Gjør avtaler med kirker. De lokale prestene pleier å gå i samtaler med de pårørende, så kan være en god ide å la de promotere tilbudet ditt for provisjon. I tillegg er leverandører for gravsteiner en relevant samarbeidspartner. Du kan jo la de selge tilbudet ditt som en ekstratjeneste, også dette på provisjon. Lenke til kommentar
TrygtValg Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hei KennethM ! Jeg jobber i et selskap med fokus på digital markedsføring. Vi kan hjelpe deg med markedsføring Komme i kontakt med oss, vi kan sette din selskapsprofil på den første siden av Google! Lær mer om dette: http://trygtvalgvaljagooglemaps.blogspot.se/#!/ Se vår blogg side og legge inn kommentarer: http://www.blogger.com/profile/17529857347708654354 Se også vår hjemmeside: www.trygtvalg.com Lykke til! Hilsen, Trygtvalg ! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Er det virkelig så hokkus pokkus å markedsføre seg digitalt ? Lenke til kommentar
Anel Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det beste er nok lokalaviser og dvs. gratisaviser... Hvis du har en lokalavis der du bor, ta kontakt med de kanskje det blir mulighet for litt gratis reklame gjennom en artikel i avisen. I tilegg ville jeg kontaktet forskjellige begravelsesbyråer/kirker/ansvarlige for gravplasser og sørget for at de kjenner til at det er noen som tilbyr denne tjenester du tilbyr...(slik at de kan henvise folk som er på jakt etter denne tjenesten.) Bare noen ideer, håper det hjelper... Lenke til kommentar
Timati Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Prøv å finne de riktige aviser og blader, og prøv markedsføring på radio. Jeg kan også anbefalle deg å skape en newsbreak som skal få nyhetsverdi og blir atraktivt for media.For eksempel skap en slags event. Be creative and think out of the box! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Prøv å finne de riktige aviser og blader, og prøv markedsføring på radio. Jeg kan også anbefalle deg å skape en newsbreak som skal få nyhetsverdi og blir atraktivt for media.For eksempel skap en slags event. Be creative and think out of the box! Jeg ser tanken din, og slike ting fungerer veldig bra for nyetablerte (og etablerte) selskaper som prøver å bli TopOfMind på deres produkter. Men dette gjelder typisk varer man ofte kjøper. For eksempel brus, ulike matvarer, shampo, bukser etc. Ting og tang med begravelser er noe man tenker på veldig sjeldent, antageligvis bare to ganger i livet (foreldre som går vekk). Da gjelder det å være tilstede, for eksempel hos leverandører for gravsteiner, hos presten etc.. Merkekjennskap er utrolig dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå