molmor Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Har bytta dynamo og tok av hele reima,noen som vet hvordan jeg setter den på? virker jo nå som om viftereima er 20 cm for lang. Ikke mulig og stramme så mye. På en peugeot 406.98 mod. Endret 30. mars 2012 av molmor Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Kan ikke si det sikkert men om du ikka kan juster på stillingen på noen av reimhjulene for å stramme reima vil jeg nesten tro du har glemt å ta reima på et av reimhjulene, Om jeg husker rett kan man justere posisjonen til dynamoen slik at man får strammet reima, men regner med at du har gjoirt det utifra det du skriver. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Har du et reg.nr. på bilen? Regner med det er samme reim nå, som tidligere - eller at du eventuelt har sjekket lengden på den nye med den gamle? Den antatte feilen er at du ikke har lagt reimen slik den skal, innom alle reimhjul, løpehjul og strammehjul. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Da har du lært på den harde måten, om du ikke har tilgang til data med bilde av hvordan reima går så må du tegne det opp. Om du ikke får det til så har de fleste verksteder tilgang til autodata med bilde av hvordan reima skal gå. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har byttet reima i en VR6 uten noe bilde i en trang motorrom i en Transporter. Finn strammeren først og gå ut derfra. Pass på at reima berører alle hjulene slik at de kan drives av reima. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå