Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Velkommen, Jeg satte nylig opp en AirLive N.Power ruter på mitt trådløse Altibox nettverk, og jeg bruker den som "klient", det vil si at ruteren er innstilt på å ta imot trådløse Internett signaler, og gjøre dem om til kablet signal, der jeg får Internett via kabel fra klient ruter. Før så var min nedlasting og opplasting 2,4MB/sek, nå er den halvert når jeg får Internett via CAT6 Internett kabel, og nettsider lastes inn tregere. Før så brukte jeg en D-Link RangeBooster N USB Adapter, som jeg koblet direkte på trådløs Internett fra Altibox hjemmesentral. Men Internett hastigheten blir optimal med engang jeg aktiverer den eksterne nettverks adapteren. Internett er 25/25mbit/s synkron fiberoptisk linje. Jeg burde ikke få halvert hastighet ved å ha en ekstra ruter på nettverket som fungerer som klient. Hva kan være årsaken til at Internett hastigheten er halvert ved surfing og nedlastning? 1) Dårlig signal til ruter? 2) Aktivere portviderekobling? 3) Hastigheten halveres ved klientmodus? 4) Elendig dritt ruter? 5) Annet? Dette er et irriterende problem, og det gjør at jeg nesten har lyst til å gå til bake til det gamle systemet, siden det er bedre. Ruteren kostet 1200kr, så det er ikke lavpris ruter. Søker alle innspill Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Du bør logge inn på routeren og sjekke brutto overføringshastighet og signalstyrke. Hastigheten halveres ikke i klientmodus (det gjør den derimot i repeatermodus/WDS). Bruttohastigheten din bør være høyere enn 54Mbit. Hvilken krypteringstype bruker du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Nå er mitt problem at ruteren ikke fungerer i det hele tatt, og at jeg ikke kommer inn på kontrollpanelet til ruter på Internett. Har prøvd følgende, slått ruter av og på, koblet fra og til, feilsøket problemer på PC, trykket resett knappen, prøvd å koble til ulike LAN porter på ruter og på PC, men ingenting fungerer. Det er heller ingen brudd på CAT 6 Ethernet kabel, og det er tilstrekkelig signal fra Altibox hjemmesentral. Nå begynner jeg å bli lei av denne dritt ruteren. Hva kan jeg gjøre med dette problemet? Edit: Nå er jeg lei, denne ruteren er ferdig! Driten er blitt demontert og fjernet. Endret 1. april 2012 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå