hellblazer91 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei! skal da se på en bruktbil hos forhandler i morgen. Bilen er ikke skiltet , men det er betalt årsavgift. Det står ikke noe om den er Eu-godkjent eller om den er fri for heftelser. Så hvordan kan jeg sjekke om det er heftelser på en bil uten skiltnummer? Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Dette burde forhandler opplyse om, men burde uansett ikke være noe problem for dem å finne fram skiltnr og gå på nettsidene der man kan undersøke slikt (husker ikke hva de er i farta) for så å la deg se det som står på de sidene, eventuelt om du kjøper den sørg for at det står i kontrakten at bilen selges uten heftelser og som eugodkjent, ikke det at en eugodkjening har så mye å si for tillstanden på en bil egentlig, det den sier er at når den ble kontrolert så var den godkjent etter regelverket. Om f.eks bremsene var så slitt at de burde byttes om 10mil så blir den fortsatt godkjent. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Dette burde forhandler opplyse om, men burde uansett ikke være noe problem for dem å finne fram skiltnr og gå på nettsidene der man kan undersøke slikt (husker ikke hva de er i farta) for så å la deg se det som står på de sidene, eventuelt om du kjøper den sørg for at det står i kontrakten at bilen selges uten heftelser og som eugodkjent, ikke det at en eugodkjening har så mye å si for tillstanden på en bil egentlig, det den sier er at når den ble kontrolert så var den godkjent etter regelverket. Om f.eks bremsene var så slitt at de burde byttes om 10mil så blir den fortsatt godkjent. Takk for svar! jeg spurte selgeren om skiltnummeret. Dette tok han fram og søkte opp for meg for å bevise at den var heftelse-fri. Så da ble bilen kjøpt! Lekre saker : D 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå