Thedeluxe Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei Har problemer med at PCen plutselig henger seg helt opp. Skjer ofte mens jeg driver med litt tyngre oppgaver, eks BF3. Får ikke bluescreen, men PCen henger seg helt og eneste løsning er å restarte. Går inn i datamaskinbehandling og finner ut at feilen er "Kernel-Power 41". Har søkt litt rundt, men finner ikke noen klare løsninger. Kan nevne litt Specs. Hovedkort: Asus P5Q Pro Prossessor: Intel Quad Core Q9550 @stock (vannkjølt, corsair H50) Minne: 4x2GB DDR2 Skjermkort: 2 x Radeon HD4890 i Crossfire Harddisk: 60GB SSD (systemdisk) + et par 2TB disker Strømtilførsel: 850 Watt System: Windows 7 64bit Har hatt problemer en stund, og for ikke så lenge siden formaterte jeg. Samme problemene oppstod fremdeles etterpå. Har også prøvd en periode med bare et skjermkort, men det forekommer da også. Har latt Memtest stå å kjøre over natten, fant ingen feil. Lenke til kommentar
hermljos Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Skulle gjerne visst hva dette problemet kom av, har samme greia med min maskin. Men det ser ut som om det kan være hovedkortet som er vårt problem, siden det er det eneste vi har til felles. Jeg har også kjørt div. testprogrammer, men finner ingen feil. Det hadde vert veldig fint om noen kunne hjelpe oss med dette, siden ingen andre har klart det. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Hadde samme problem på min pc, og da var det RAMet som var ødelagt. Av en eller annen merkelig grunn, fant ikke memtest noen feil. Etter jeg byttet RAM har jeg aldri hatt problemet igjen! Håper dette var til hjelp Playron Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Vel kernel power-41 sier deg ingenting siden det er meldingen du får opp når du slår av maskinen ved å plutselig kutte strømmen. Har du testet å flytte spillet over til en annen harddisk og kjøre det fra den? har hatt akkurat det samme med steam der det viste seg at det var noe med disken jeg hadde den på som forårsaket problemene mine i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå