joa488 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei jeg skal bli kvitt min gamle laptop og tenkte og skaffe en ny bærbar gaming laptop og da siden jeg ikke er den største eksperten så trenger jeg litt hjelp. Jeg tenkte og kjøpe den imorgen så hjelp snarest muligt vil jeg sette veldig stor pris på. Jeg vil helst at laptopen skal koste under 10.000kr. Her er noen av sidene jeg kunne tenkt og kjøpe laptopen fra. http://www.lefdal.com/ http://www.elkjop.no/ http://www.expert.no/startpage/startpage.aspx Så det jeg vil ha er best mulig gaming laptop til under 10.000kr Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Gaming pc ja Da kan jeg gi deg 3 valg 15" skjerm https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=G53SX-S1190V&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=G53SX-S1190V http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/asus-g53sx-s1216v/162112.3003/#tabs 17" skjerm http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-22-8gb-750-gtx560-blu-ray-173-w7hp/product/5010619953?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1007 Lenke til kommentar
joa488 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 takk for svaret men er mer på utkikk etter noe fra en av de sidene jeg lenket får da kan jeg få kjøpt pcen snarest imorgen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MSIGT683DX639/msi-15-6-barbar-pc-gt683dx-639ne den er ikke noe å skryte av kvalitetsmessig, men sånn går det år du må ty til fysiske varehus... Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hvor stor skjerm ønsker du deg? Om du er en som ikke farter så mye kan jeg anbefale deg denne her: http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-22-8gb-750-gtx560-blu-ray-173-w7hp/product/5010619953?csref=Pricecompare_mediahuset_1007 Har den selv, og er storfornøyd Lenke til kommentar
joa488 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 takk ja, men den laptopen eg har nå e nokså ødelakt itte et hart støt akkurat nå så trenge nye te skolen og eg e ikke så nøye på det alt i alt. bare den fungere og nesten alt e bedre en den eg har akkurat nå så Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Pcen Olestokk anbefaler er vel det eneste som er greit nok. Lenke til kommentar
coban Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 http://www.lefdal.co...c-gt683dx-639ne den er ikke noe å skryte av kvalitetsmessig, men sånn går det år du må ty til fysiske varehus... Hei, jeg jobber på innkjøpsavdelingen til Elkjøp. Akkurat hva mener du gjør Asus maskinen bedre enn MSI maskinen? Sistnevnte (MSI) har bedre skjermkort og non-glare full-hd skjerm. MSI maskinen vil gi en betydelig bedre spillopplevelse enn Asus maskinen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) ASUS og Dell er blandt de beste ang kjøleløsning, støynivå og byggkvalitet. Derfor anbefales ASUS og Dell over alle andre merker. MSI pcen har klart bedre specs, men anbefales ikke så mye da ASUS og Dell har mye bedre kjøleløsning, støynivå og bygg kvalitet en MSI og alle andre merker. Edit: Kan også legge til at det finnes andre merker med utmerket kjøleløsning. Men da må man se over til bedriftsløsninger, og disse koster igjen da en god del mer en en forbrukerpc. Endret 31. mars 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 det er noe som kalles kvalitet... byggekvalitet, matrialer som er brukt og ikke minst kjølesystem kjølesystemet i Asusen er fenomenalt i forhold til hva MSi kan komme opp med... lager mindre lyd og kjøler bedre byggekvaliteten på kabinettet er også bedre soft touchen er en av de tingene som gjør PCen mye bedre å ta/holde på og gir også ett bedre kvalitetsinttykk en plastikken på MSien tastaturet og trackpadden på Asus PCen er en god del bedre enn på MSien utseende er også en ting jeg mener, men det er bare personlig alt i alt vil MSI PCen gi bedre spillopplevelse men Asus PCen gir alt i alt en bedre brukeropplevelse det å kjøpe MSien bli på en måte som å kjøpe en PC til 10000kr og kjøpe kabinett, mus og tastatur til en sammenlagt pris av 300kr, for så å legge på en lysstripe til 100kr for at det skal se bedre ut... 1 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 ASUS og Dell er blandt de beste ang kjøleløsning, støynivå og byggkvalitet. Derfor anbefales ASUS og Dell over alle andre merker. MSI pcen har klart bedre specs, men anbefales ikke så mye da ASUS og Dell har mye bedre kjøleløsning, støynivå og bygg kvalitet en MSI og alle andre merker. Her kan jo jeg også legge på litt. Jeg har både en Dell og en Asus. Dellen (laptop) har jeg hatt i fem år nå og den har aldri blitt overopphetet en eneste gang, uansett hvor tunge programmer jeg har kjørt på den. Asusen min kjøpte jeg for noen måneder siden. Med den kan jeg spille Skyrim på ultra, uten at jeg kjenner så mye som en beskjeden varme på lårene. Viftene er jo rett og slett fantastiske. Min fetter har en MSi, og den er han svært misfornøyd med. Den streiker av overoppheting flere ganger daglig, selv når han bare surfer på nettet. Den laptopen er bare ett år gammel Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Så trådstarter. Du kan nok fint å få en maskin med bedre specs en de ASUSene vi linker til, men med elendig kjøleløsning o.l. til en billigere peng Men jeg anbefaler ikke det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) kjøleløsninga har ikke jeg hatt noe problemer med MSI. Er helt enig i at det er mer plastikkprega PC'er, men kvaliteten ekke så dårlig som dere skal ha det til. Dere baserer dere på personlige erfaring her. Jeg har ikke noe bedre inntrykk av Dell, der jeg har slitt med overoppheting og haugevis av fabrikasjonsfeil. og får du shutdowns av overoppheting er dette en reklamasjonssak og blir derfor fikset uten kostnad. Endret 31. mars 2012 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 kjøleløsninga har ikke jeg hatt noe problemer med MSI. Er helt enig i at det er mer plastikkprega PC'er, men kvaliteten ekke så dårlig som dere skal ha det til. Dere baserer dere på personlige erfaring her. Jeg har ikke noe bedre inntrykk av Dell, der jeg har slitt med overoppheting og haugevis av fabrikasjonsfeil. jeg sammenligner mot Asusen, jeg sier ikke at MSien har forferdelig byggekvalitet, men den er dårligere enn Asusen... Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) ASUS og Dell er blandt de beste ang kjøleløsning, støynivå og byggkvalitet. Derfor anbefales ASUS og Dell over alle andre merker. MSI pcen har klart bedre specs, men anbefales ikke så mye da ASUS og Dell har mye bedre kjøleløsning, støynivå og bygg kvalitet en MSI og alle andre merker. Edit: Kan også legge til at det finnes andre merker med utmerket kjøleløsning. Men da må man se over til bedriftsløsninger, og disse koster igjen da en god del mer en en forbrukerpc. kan jeg få kilder på det du sier her? Du må basere deg på fakta og ikke personlige erfaringer. i 2009 var asus best. kilde: http://www.squaretra...eliability-1109 Nå finner jeg ikke den nyeste statistikken, der det også var testet med mange fler pc'er enn kilden over, men jeg husker i huet hva status var i 2011. De fleste merkene ligger på samme failure rate som i 2009 testen over, men samsung har kommet på lista og ligger med 14 % failure rate og slår alle sammen. Asus ligger på 17% i dag. HP er fremdeles verstingen. Dell har aldri vært best og vil nok heller ikke bli det. Apple er nede på 16% mens toshiba også har 16% MSI er ikke med i testen, men der jeg jobber fører vi MSI i en mindre grad, og jeg har sjelden vært borti problemer med disse. Byggekvaliteten virker grei, og du får som regel mye for penga. og olestokk, jo, du sammenligna byggekvaliteten til MSI med billige tastatur... dere kan gjerne motBEVISE meg om dere finner kilder. den nyeste testen jeg så testet consumer-modeller, dvs ikke HP elitebook/probook eller andre businessmaskiner. igjen kan jeg nevne 5 års reklamasjonsrett i norge. Så om det står mellom to merker med 2% feilrateforskjell på 3 år så bør du handle etter spesifikasjoner og ikke merke. Samsung mot HP derimot er jo av en så vesentlig stor forskjell at det er verdt noen kroner mer for kvalitet. Endret 2. april 2012 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) jeg sammenlignet tastaturet på MSi PCen med ett billig tastatur* kan jo også si noe om det med HP... jepp HP er ikke best, men når det er en test av PCer i 2009 så er det godt mulig at de fleste PCene er fra 2007 og 2008. HP har faktisk forbedret seg godt, med det som trekker dem ned er Pavilion serien, for eksempel HP Probook og Elitebook er noe av det beste i sin klasse, Envy og Folio er også gode. og i det minste så klarer HP å lage tastaturer... Endret 1. april 2012 av olestokk Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Som du ser på den lista, er jo ASUS det beste du kan kjøpe. Slik er det fortsatt i dag. Å ang personlig erfaring ? Ja, jeg har hatt 4-5 forskjellige merker. Men jeg går ikke ut fra bare dette. Man må jo se på det i det store. Jobbet på Elkjøp i 1 år i service disken. I løpet av det året fikk jeg aldri inn en ASUS, men alle andre merker kom inn med feil. 5år siden dette Endret 2. april 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 er ikke rart du fikke fikk inn Asus, Elkjøp selger ikke Asus... Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Som du ser på den lista, er jo ASUS det beste du kan kjøpe. Slik er det fortsatt i dag. Å ang personlig erfaring ? Ja, jeg har hatt 4-5 forskjellige merker. Men jeg går ikke ut fra bare dette. Man må jo se på det i det store. Jobbet på Elkjøp i 1 år i service disken. I løpet av det året fikk jeg aldri inn en ASUS, men alle andre merker kom inn med feil. /facepalm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå