Tastatur Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei, jeg har kjøpt en telefon fra en kompis som var vannskadet, og jeg har reparert den. Nå har jeg lyst til å selge den, men jeg lurer på om det er lovlig siden den har blitt erstattet via min kompis’ forsikring? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Kan da ikke se for meg at dette skulle være ulovlig for din del? Husk at du som selger er ansvarlig ift kjøpsloven ved videresalg, slik at om din reparasjon viser seg å være utilstrekkelig så vil du fort slite, med mindre du forteller kjøper at produktet har vært væskeskadd før salg. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Opplys kjøperen om bakgrunnen til telefonen, så skal vel det gå greit? 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 PS: Har din kompis fått erstattet telefonen som følge av at den er totalødelagt, og blitt bedt om at den må¨skrotes? Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Hei, jeg skal selfølgelig opplyse om vannskaden ved et evt. salg. Jeg vet ikke om kompisen min har fått beskjed om at den skal skrotes, jeg tvil på det, siden jeg fikk kjøpt den av han, men jeg kan da spørre. Takker for svar Endret 1. april 2012 av Tastatur Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Forsikringsselskapet forholder seg uansett til kompisen sin, og ikke til deg. Hvis de retter krav mot deg så retter du krav mot han, enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Som selger har du dog en opplysningeplikt om at telefonen har vært vannskadet tidligere, og at det er du som har fikset den. Endret 1. april 2012 av KVTL Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Det er jeg klar over, og alle som tar kontakt via min Finn-annonse får denne meldingen: "Telefonen er reparert av meg da den har vært (/ er) vannskadet, så det er ikke noe garanti på den. Hvis den skulle bli ødelagt (lite sansynelig) etter at du evt. har kjøpt den kan jeg ikke ta ansvar for det." Lenke til kommentar
marius_b2 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Men, har ikke forsikringsselskapene for vane å sperre telefonen ved hjelp av imei, når den er forsvunnet/ ødelagt? 1 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har brukt den i noen dager nå, og jeg har ikke problemer med å ringe etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå