fredd5050 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Mistet mobilen min sist uke... er det mulig å få spore den opp?? har ikke lastet noe sporings app på den da.. vet ikke helt hvordan det dr sporinga funker.. bare hørt du kan spore iphonen din osv... må da gå an på android også? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Krever nok en sporingsapp. Er vel en sak som svarer med gps koordinatene den er i når man kontakter sporingsenheten. Den må jo sperres. Elelrs er det forhåpentligvis en forsikringssak. Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Krever nok en sporingsapp. Er vel en sak som svarer med gps koordinatene den er i når man kontakter sporingsenheten. Den må jo sperres. Elelrs er det forhåpentligvis en forsikringssak. purken kan vel spore dem opp? Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 hvis den er fortsatt på og koblet til Internett kan du bruke plan b som du finner på play.google.com Lenke til kommentar
batko Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Dersom du mistet den forrige uke så er det vel små sjanser for at det fortsatt er strøm på den. Du kan prøve å spore telefonen via Samsung sine sider. Du må lage en konto her: https://account.samsung.com Da kan du spore telefonen, slette innhold, få den til å ringe med høyt volum selv om du har satt den på lydløs samt flere andre tjenester. Lenke til kommentar
desverre Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Ikke i Norge desverre :-/ Lenke til kommentar
John P. Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Joda - hvis du har en Samsung konto, kan du logge inn på http://www.samsungdive.com/DiveMain.do Mulig at man må ha satt opp telefonen til å "være med på det" på forhånd. Jeg gjorde det ihvertfall akkurat nå med min Galaxy Note, og da jeg søkte etter telefonen, slo SamsungDive automatisk på GPSen på telefonen, og fant nøyaktig hvor den var. Tok kanskje et par minutter, men det funker. Men så er det vel dét da, at dersom telefonen er stjålet eller funnet, og noen slår den av og bytter SIM-kort, så får du vel uansett ikke sporet den, siden den er koblet opp via telefonnummeret (tror jeg da). Når det funker, så skal du kunne spore den, låse den, ringe den opp, sjekke telefonlogg, slette innholdet og åpne skjermlåsen fra SamsungDive siden. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Poenget med Samsung sin sporingstjeneste er vel at den er uavhengig av sim-kortet. Under settings -> sikkerhet er det vel haket av for Fjernstyr som standard, så da er det er vel bare å sette opp samsung apps med en konto, og bruke samme konto på SamsungDive siden, så kan den spores, låses etc. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det er mulig, det hadde jo helt klart vært det beste om det er sånn, ellers er tjenesten stort sett bare nyttig dersom man har mistet telefonen under en sofa eller i et buskas eller lignende, og ikke hvis den er stjålet. Når det er sagt, så er det på forsiden av SamsungDive når jeg går dit, én link å klikke på for Noten og ´én til en eldre Wave jeg har, men jeg kommer ikke inn på Wave-siden uten å først koble den opp mot et telefonnummer. Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Poenget med Samsung sin sporingstjeneste er vel at den er uavhengig av sim-kortet. Under settings -> sikkerhet er det vel haket av for Fjernstyr som standard, så da er det er vel bare å sette opp samsung apps med en konto, og bruke samme konto på SamsungDive siden, så kan den spores, låses etc. Kan jeg spre den opp via samsung siden når mobilen er AV , , må jeg aktivere dette på forhånd? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Nei, tlf må være på (den kommuniserer med tlf og bruker gps og/eller google location for å få posisjonen). Og dette må selvsagt aktiveres på forhånd (tror fjernstyring er aktivert som standard, men du må opprette konto på samsung apps og logge på med den). Men uansett så vil nok telefonen være tom for strøm etter bare noen dager ville jeg tro, så nytter ikke å vente... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå