Soldat1 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei! Det haster faktisk veldig å få svar på dette spørsmålet: "Hvor ofte vil man ha generell helgefri i militæret, og når man har fri, kan man da forlate leiren for hele helgen?" Vær så snill og svar hvis du har en anelse eller er sikker på svaret på spørsmålet mitt. Det haster faktisk veldig. Jeg er nødt å vite dette sikkert så raskt som mulig. Grunnen er at en super venninne av meg vurderer å studere i Tromsø, dersom jeg har muligheten til å besøke henne en god del helger. Og hun må søke skoleplass nå, så det haster egentlig! SETTER UTROLIG PRIS PÅ RASK TILBAKEMELDING! Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Du vil få generell natteperm etter eller et stykke ut i rekrutten. Rekrutten varer i ca. 6-8 uker. Etter dette vil du ha fri ca. hver helg. Du vil da ha fri hele helgen. Endret 30. mars 2012 av saftsus Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Det er ganske forskjellig fra tjeneste til tjeneste. Noen jobber turnus (f.eks 1 uke på 1 uke av), andre har fri hver helg. Antar at du ikke er i førstegangstjenesten nå siden du spør, men ta å ring 03003, så se om du får prate med noen som veit mer om saken (evt noen på avdeling). Og det haster jo ikke så mye, det er 15 dager til søknadsfristen går ut, og du kan omprioritere til 1 juni / juli eller noe sånt. (Hvis det er høyere utdanning det er snakk om da). En anna sak er hvorfor basere studievalget sitt for å treffe en anna person noen helger i ny og ne? men men =) Lenke til kommentar
Soldat1 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Tusen takk for svar Har noen av dere vært i tjeneste der oppe? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Er bare ytterst få i ingbn som har turnus. Hvis i det heletatt er noen så må det være i brannmann stillingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå