satsti Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg har laget et par filmer i Pinnacle Studio 14 og skal laste de opp på Youtube. Jeg lagret filmen i AVI format og lastet den opp. Men den ble alt for smal på youtube. Formatet ble helt feil. Jeg har prøvd å lese om dette, men fant ikke noe fornuftig. Jeg har ikke sorte linjer over og under bildet slik at det er i widescreen eller noe. Trodde Youtube fikset dette automatisk. Er det bedre å lage filmene i et annet format kanskje før man laster de opp? F.eks mpg4? Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg eksporterer i hvertfall mitt i 720p eller 1080p HD mpg4 for bruk på youtube og har ikke hatt problemer. Nå lager vel Pinnacle hele filmen i formatet til første filmrute om du ikke har valgt noe annet så du kan evt kikke på det... Du finner forøvrig min kanal her: http://www.youtube.com/user/fiskeespen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Er du sikker på at oppløsningen ikke er feil, youtube støtter 4:3 og 16:9 best. Lenke til kommentar
satsti Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg skal prøve å lagre filmen i mpg4 format så ser vi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå