art Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Ifølge Get så må alle som har Motorola SB 5100E bytte til nyere modem. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fikk også svar fra kundeservice at mitt Cisco EPC 2100 måtte byttes: "Du må ha en såkalt Cisco 3.0 eller 3.1 -modem for å benytte deg av hastigheter over 20Mbps." Dessverre var de tomme for slike nå, men skulle ta kontakt så fort de får dem på lager igjen. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Jau, jeg ringte dem mandag i påsken, de sa dem var tomme og sendte ut fortløpende. Fortsatt ikke fått noe pr i dag. Synd at dem ikke pre-bestiller flere modem fra leverandør da dem vet hvor mange kunder som må bytte! Jeje, de utålmodiges frustrasjoner ;p EDIT: Ringte igjen nå for å purre, de melder da om på automatisk svarer at man må sende "modem" til 02123 som en sms for å registrere utsending av nytt modem. Får da beskjed om at svar på sms om at dette blir utsendt i mai eller juni. :/ Endret 27. april 2012 av Snoft Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Begynner snart å grine av Get... Jeg er glad i nettverksspill, men nå er det bare å gi opp. Dette er standard på en kveld nå, med min forbindelse helt idle: Pinging www.vg.no [195.88.54.16] with 32 bytes of data: Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=91ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=277ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=220ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=312ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=239ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=42ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=32ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=254ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=66ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=218ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=180ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=30ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=191ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=407ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=147ms TTL=245 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=72ms TTL=248 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=67ms TTL=248 Det har mer eller mindre være sånn i snart et år, og det eneste som skjer hos Get, er at de forandrer startdato på driftsmeldingen sin: Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang. Dette kan oppleves som tregere hastighet. Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Kjenner jeg blir mektig provosert over at de jevnlig bytter startdato for problemet, for å late som det ikke har vart så lenge! Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Du får ringe og klage.. Spør om og få tekniker ut til deg for og sjekke om du har støy på linja f ex... Pinging 195.88.54.16 with 32 bytes of data: Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=6ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=8ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=16ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=6ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=9ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=6ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=9ms TTL=249 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=7ms TTL=247 Reply from 195.88.54.16: bytes=32 time=9ms TTL=249 Endret 8. mai 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 De jobber jo for harde livet vet du: "Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid" som det står i driftsmeldingen. Snart et år har gått, gjetter på at det kommer til å gå et år til... Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Har hatt samme melding her siden jeg flyttet i september.. Var mye problemer med time out og høy ping frem til november, da hadde jeg ringt 2 ganger (de mente feilen lå her), men etter de fikk sjekket at det ikke var problemet gikk det en ukes tid så har det vært stabilt siden. Men tilbake til trådens emne: Noen som har fått nytt modem ? Bestilte i påsken første gang, ikke hørt no. så SMS "modem" til 02123 den 27 april, "Du får mai / juni". Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg sendte en mail til kundeservice rett etter påske, og de sendte ut nytt modem umiddelbart. Dukket opp i posten 2-3 dager etterpå. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 De jobber jo for harde livet vet du: "Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid" som det står i driftsmeldingen. Snart et år har gått, gjetter på at det kommer til å gå et år til... Du har selvfølgelig meldt feil til GET uten resultat, så da gjenstår det vel bare å bytte til Telenor eller annen leverandør. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 fra Get's hjemmeside På grunn av svært stor etterspørsel etter Superbredbånd samt utfordringer med levering av modem fra leverandør, kan vi dessverre ikke levere hastighetene M 30, L 70, XL 120 og XXL 200 via get.no i en kortere periode. Ønsker du disse superhastighetene kan du kontakte kundeservice på 02123 . Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Så det nå.. Får helt mark av den logistikken! At de ikke klarer å skaffe nok modem'er på forhånd, i forhold til antall kunder som har 20 mbit og bruker hd pvr som modem er for meg uforståelig! Men men, de sa "mai / juni" på sms'en de sendte meg, så får håpe de klarer det! Lenke til kommentar
zoltar Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Snakket med Get nå nettopp ifm. oppgradering, og estimatet har nå gått fra mai til "kanskje juli"! Helt utrolig at de på ubestemt tid ikke engang kan konkurrere med ADSL på hastighet for sine nye kunder. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Jeg var ganske fornøyd når jeg hadde get tidligere, hastigheten var bra (til nedlastning), og nettet "stabilt" i den form at jeg skjelden mistet nettet. Det er først nå når jeg har flyttet, fått meg vdsl fra NGT, at jeg forstår at nettet jeg hadde ikke var så bra. Greit nok at toppfarten ikke er så høy på nettet mitt nå, men fy flate jeg merker det på pingen. Tidligere ble jeg pelmet ut av BF2 servere pga ping både titt og ofte, men bank i bordet, det har ikke skjedd etter jeg flyttet. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Fikk installert superbredbånd L70 9.mai (når dere andre ikke fikk nytt modem). Var ikke noe problem å få modem, installatør hadde bilen full. Antar de prioriterer nye kunder først (naturlig nok, siden dere andre har et fungerende nett fra før). Sliter forresten med hastigheten, som varierer fra under 10mbit opp til 70mbit ved hastighetstester. Flere som opplever svært variabel hastighet med Get superbredbånd? Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Fikk installert superbredbånd L70 9.mai (når dere andre ikke fikk nytt modem). Var ikke noe problem å få modem, installatør hadde bilen full. Antar de prioriterer nye kunder først (naturlig nok, siden dere andre har et fungerende nett fra før). Sliter forresten med hastigheten, som varierer fra under 10mbit opp til 70mbit ved hastighetstester. Flere som opplever svært variabel hastighet med Get superbredbånd? Du har kanskje samme problem som så mange andre, at du bor i et område der Get selger mye mye mer båndbredde enn de har tilgjengelig. Det fører til dårlige hastigheter og responstider når mange i nabolaget bruker internett. Det kan i såfall hende Get er ærlige og skriver om det her: http://www.get.no/kundeservice/driftsmeldinger Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Oppdatering: fikk nytt modem i dag, et Cisco EPC3010. Utpå kvelden begynte alle lampene på det gamle å blinke, som betyr "network access denied" ifølge manualen. Litt senere kom tekstmeldinga fra Get om at det nye modemet var aktivert. Med nytt modem får jeg: siden dette er Bredband M (30 / 5 Mbps) så er jeg ganske fornøyd. Lenke til kommentar
magb Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Nytt modem på meg i går også, meget fornøyd! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Lurer litt på om jeg skal gå over til GET (NOKAB, lokal drifter og leverandør av GET) og eventuelt Superbredbånd Large eller Xtra Large med ekstra opphastighet. Det blir da eventuelt 70/10mbit eller 120/20mbit, 120mbit ned er overkill men jeg vil helst ha 20mbit opp og da er jo plutselig XL den eneste løsningen og med greie forhandlerpriser fra jobb så blir ikke prisen så alt for ille tatt i betraktning hastighetene det er snakk om. Det store spørsmålet og usikkerheten min ligger bak tallene, hvor god responstid er det og hvor stabile hastigheter har du via GET (Nokab), betaler jo ikke for et eventuelt XL abonnement for å sitte med lavere hastigheter enn hva jeg betaler for.. Nå vet jeg at GET kjører over fiber enkelte steder, og over COAX andre steder og jeg regne med at de i Nittedal kjører på COAX og hvordan er det da med responstid / ping under høy belastning? Har selv null erfaring med nett over COAX, men jeg tenker jo tilbake til tiden med ADSL over halv råtten kobber hvor responstid (ping) gikk opp jo mer belastning du hadde på linja noe som er fullstendig uaktuelt for meg som skal drive endel med live-streaming, kjøre spill-servere osv.. Liker svært godt at GET tilbyr rene modem, så du kan kjøre alt av nettverksutstyr og konfigurering selv og ikke være låst til diverse håpløse "alt-i-ett" bokser fra leverandør som du knapt kan konfigurere og som er ustabile som fy. Per i dag så har vi fiber fra Homebase (Nittedalsnettet) som er en underleverandør av GET, og vi kjører på GET sitt nett (får IP-adresser liset fra GET osv..) men det kan se ut til at det kan bli problematisk og få lagt opp egen nettlinje og utstyr til kjellerhybel til tross for at det er fiber i etasjen over som på mange måter tvinger meg bort fra Homebase, samtidig så er priser og hastigheter de tilbyr relativt dårlig hvor de ikke tilbyr noe høyere enn 50/50mbps og dette tilnærmet samme pris som jeg nok kan få eventuelt 120/20mbps fra GET. Det kjekke med fiber er jo bunnsolid responstid uansett belastning av nettlinja og du har aldri noe dårligere hastigheter enn hva du faktisk betaler for. Så det store spørsmålet er om man skal punge ut for det Homebase eventuelt krever for å legge fiber ned i kjellerhybel og overleve med litt stive 50/50mbps priser, eller bytte over til GET og eventuelt et XL abonnement med ekstra opplasting. Har parabol fra Canal Digital og har ingen umiddelbare planer om å bytte TV-løsning med det første nå som den nye ADB dekoderen fungerer som fjell, med et pluss for GET er at de leverer en langt bedre TV-løsning enn Homebase. TV over fiber (IPTV) løsningen til Homebase, med deres Motorola VIP1913 dekoder gav vi opp for ca 1.5år siden etter å hatt 2-3år med en TV-løsning som var tregere enn sirup, hvor både bildekvalitet og stabilitet var totalt fraværende. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Til info: Du får ikke kjøpt ekstra opplastning til 120 mbit / 200 mbit abonnementet så du er stuck med 10 mbit opp. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Neida, har vært i kontakt med både Get og Nokab og 120 / 20 mbps er ikke noe problem! Var innom hos Nokab og de sier det er fiber mer eller mindre frem til sentralene, og at når radionettet stenges så vil mulighet for langt bedre opphastigheter bli mulig og at det generelt skal være svært lite problemer med støy og ustabilitet i nettet og at det generelt i Nittedal her jeg bor er et såpass moderat forbruk at det ikke burde være noe problem og at fjerning av radio vil ha stor positiv effekt. Men så vil neppe en leverandør si noe annet da .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå