CommanderKeen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg forventet alt det du skrev nå ettersom at du har de typiske konsoll-fanboy symptomene. Når det er sagt synes jeg noen av punktene dine er helt idiotiske. For det første har jeg ingen interesse i punge ut 10-15.000 for en maskin som jeg bare kommer til å bruke til spilling. Helt feil. I dag så kan du kjøpe en PC som koster cirka 5000,- kr som kan kjøre de fleste spill på maks med unntaket av de meste krevende spillene. Til tross for dette så kan man også skru ned noen innstillinger hvorav det fortsatt vil se mye bedre ut enn på konsoller. Denne syntes jeg var ganske komisk: Du ser ingenting som er bedre med konsoll. Det er jeg fullstendig uenig i.Hva med litt pilsing og sofaspilling? Hva med å slippe å tenke på å holde grafikkort, drivere og alt det der oppdatert? Hva med at det er mye billigere å kjøpe konsollen? Hva med first-party spill? - Pilsing og sofaspilling kan du gjøre med PCen. Det er bare å koble den til TVen og bruken en trådløs kontroller slik som Xbox 360-kontrollen eller andre som Logitech F710. - Det er billigere å kjøpe konsollen men det er dyrere å kjøpe spillene. Jeg har kalkulert at man kan spare ganske mye penger over tid ved å kjøpe PC-spill. Det typiske konsollspillet koster cirka 599,- kr ved lansering hvorav PC spillet koster 399,- kr i butikken og 299,- kr digitalt. - Du trenger ikke å holde grafikkortet, driverne og alt annet oppdatert. Men hvis du gjør det så kan du få en god økning av ytelsen over tid men det er ikke et krav. Men dersom jeg skal være pirkete så må man for eksempel oppdatere PS3en i blant for å spille enkelte noen spill.. - First-party eller eksklusive spill er grunnen til at man burde ha mange plattformer slik som jeg har. Nå til det mest irriterende som viser at du har absolutt ingen spillkunnskaper: Du drar inn Kinect i denne debatten. Personlig ville jeg foretrukket å spille Kinect foran den 50 tommers LED TV-en i stuen min i stedet for å stå foran den 20 tommers PC-skjermen min i hjemmekontoret. Det er jo ingen tvil om at konsoller er langt bedre skikket til sosial spilling. - Kan brukes med TVer og støtter ekstreme resolusjoner - Kan bruke trådløse kontrollere som er bedre enn de diverse konsoll-kontrollene - Billigere spill dersom man kjøper digitalt - Mye bedre grafikk en konsoller (som alltid kan videre forbedres gjennom programmer og mods samt tweaking av config filer) - Mye bedre lydkvalitet ved bruken av kraftige lydkort som er bedre enn konsoller (for de som er spesielt interessert i slikt) - Mye høyere FPS som resulterer i en bedre spillopplevelse (120 FPS på en 120Hz er helt utrolig) - Grafikkinnstillingene kan konfigureres - Mye bedre nettverkskontrollere for online-spilling, streaming av filmer og diverse - Mange gratis spill - Kinect kommer til PC og det finnes PS-move lignende utstyr for PC. I tillegg til å være en bedre spillplattform enn konsoller så kan PCer også: - Brukes til arbeid - Brukes i sosiale sammenhenger slik som Skype, Msn og dette forumet - Multitaske - Osv.. Igjen må jeg be deg svare på min post angående salgstallene til disse spillene du mener solgte så utrolig godt. Og igjen må jeg be deg om å oppføre deg litt. Er direkte flaut å se på noen som blir så sint som deg bare på bakgrunn av at jeg foretrekker konsoll fremfor PC. Som sagt, hvis jeg skal kjøpe en PC kun for spilling - som tidligere sagt har jeg en Macbook som dekker alle andre bruksområder - synes jeg det er en dyr investerting. Hvis jeg først skal kjøpe en PC, vil det jo være for å nyte de grafiske forskjellene på de spillene som ser aller best ut. Da må man nok bla opp med mer enn fem lapper. I tillegg vil jeg selvfølgelig ha en mer enn kapabel skjerm til å se på dette. For som sagt har jeg ikke min stasjonære PC i samme etasje som TV-stuen min. I tillegg kommer det sevfølgelig flere utgifter hvis man da skal begynne å kjøpe metervis med HDMI-kabler, trådløse kontrollere, syke lydkort, fett surround osv. Forstår at du prøver å få PC-spilling til å fremstå som gull og grønne skoger, men håper du i det minste kan holde deg til fakta. Personlig har jeg aldri betalt mer enn 499 kroner for et spill denne generasjonen, med mindre det er en samlerutgave av en eller annen sort. Videre sier du at man ikke trenger å holde grafikkort og drivere oppdatert. Der er jeg uenig. Du kan jo kjøre med sommerdekk midt på vinteren, men ytelsen blir jo betraktelig dårligere. Prøver du å fremstå dum, eller kan du bare ikke lese? Har ikke engang mulighet for å koble til min stasjonære PC til TV, så det er jo irrelevant. Er selvfølgelig mange andre som er den samme situasjonen. De punktene du drar inn til slutt er jo alle punkter som krever betydelige investeringer. Du kan jo bare ikke nekte for at det er dyrere å spille på PC enn konsoll. Dette vet jeg en ting eller to om, da jeg selv er en ganske aktiv PC-spiller. Er sjelden jeg opplever at jeg sparer penger når jeg kjøper spill på PC fremfor konsoll. Til slutt synes jeg det er ganske morsomt at du drar inn hvor fantastisk det er å spille et spill med 120 FPS. Den dagen du eller noe annet menneske kan se forskjellen på en bildefrekvens på 60 og en bildefrekvens på 120 er den dagen mennesket har tatt det neste steget i evolusjonen. Du anklager meg i hytt og pine for å være fanboy, men jeg har jo ved flere anledninger sagt at det er ting som er bedre med PC enn konsoll. Det jeg sier er at jeg ikke er interessert i punge ut nok penger til å bygge en ny spill-PC, og jeg uansett ikke har mulighet til å koble TV og PC sammen. Forskjellen på ytelsen til kosnoll og PC er stor, og som alle andre håper jeg det kommer en ny konsoll snart. Punger heller ut opptil fem tusen for en ny konsoll, fremfor ti tusen for en ny PC. Det er vel ingen tvil om at det er du som er en såkalt fanboy, ettersom du ikke kan se noe som er mindre bra med PC. Hva med at det er betraktelig mye mer juks når du spiller online på PC da? Er ikke noe stas heller når man blir kastet ut til desktop annethvert minutt i et eller annet spill som ikke funker som det skal. Hva med DRM-løsninger som vi ser på spill som Diablo? Det vil aldri skje på konsoll at du må være tilkoblet internet for å spille enspiller. Det har vel aldri vært noen tvil om at ytelsen til en PC er bedre, men det var vel ikke det vi diskuterte. Ser helst at du sporer inn på debatten om salgstallene til de spillene du mener solgte så utrolig godt. The Witcher 2, Dragon Age: Origins, Crysis, Crysis 2 og Battlefield 3 er fem eksempler som viser at PC-markedet ikke er så sultent som du tror. Endret 21. mai 2012 av sthusby Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Som sagt, hvis jeg skal kjøpe en PC kun for spilling - som tidligere sagt har jeg en Macbook som dekker alle andre bruksområder - synes jeg det er en dyr investerting. Hvis jeg først skal kjøpe en PC, vil det jo være for å nyte de grafiske forskjellene på de spillene som ser aller best ut. Da må man nok bla opp med mer enn fem lapper. I tillegg vil jeg selvfølgelig ha en mer enn kapabel skjerm til å se på dette. For som sagt har jeg ikke min stasjonære PC i samme etasje som TV-stuen min. Til slutt synes jeg det er ganske morsomt at du drar inn hvor fantastisk det er å spille et spill med 120 FPS. Den dagen du eller noe annet menneske kan se forskjellen på en bildefrekvens på 60 og en bildefrekvens på 120 er den dagen mennesket har tatt det neste steget i evolusjonen. Om du kjøper en PC i ens ærend å brukes til spill, kan du forklare hva det er som gjør det umulig for deg å ha den i samme etasje som TVen? Det gir svært liten mening. Det du sier om menneskers oppfatning av refresh-rate er feil ,og har ingen dekning. AtW 3 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Til slutt synes jeg det er ganske morsomt at du drar inn hvor fantastisk det er å spille et spill med 120 FPS. Den dagen du eller noe annet menneske kan se forskjellen på en bildefrekvens på 60 og en bildefrekvens på 120 er den dagen mennesket har tatt det neste steget i evolusjonen. Du anklager meg i hytt og pine for å være fanboy, men jeg har jo ved flere anledninger sagt at det er ting som er bedre med PC enn konsoll. Det jeg sier er at jeg ikke er interessert i punge ut nok penger til å bygge en ny spill-PC, og jeg uansett ikke har mulighet til å koble TV og PC sammen. Det er vel ingen tvil om at det er du som er en såkalt fanboy, ettersom du ikke kan se noe som er mindre bra med PC. Kan ikke engang begynne å forstå hvordan du mener PC er like bra egnet som konsoll til sosial spilling. Det er en den bare ikke. Da har du tydeligvis ikke prøvd en 120Hz skjerm. Forskjellen er dag og natt da bildebevegelsene er raskere og mer konsistent på et helt annet nivå enn 60Hz. Mennesker ser ikke i 'FPS'. Du har heller ikke nevnt noen fordeler med PCer i sammenheng med gaming. Alt tyder på at du er en fanboy med veldig svake spillkunnskaper som kun er begrenset til konsoller. Kjennetegnene er at du nevner at konsoller har noen fordeler over PCer (minus pris). Det er et velkjent faktum at PCer er en mye bedre spillplattform enn konsoller da den kan gjøre absolutt alt men mye bedre. Er det så vanskelig å forstå? Du må være den eneste på hele forumet som ikke var klar over dette da du flere ganger brukte 'pilsing' og ' sofaspilling' som argument. 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Til slutt synes jeg det er ganske morsomt at du drar inn hvor fantastisk det er å spille et spill med 120 FPS. Den dagen du eller noe annet menneske kan se forskjellen på en bildefrekvens på 60 og en bildefrekvens på 120 er den dagen mennesket har tatt det neste steget i evolusjonen. Du anklager meg i hytt og pine for å være fanboy, men jeg har jo ved flere anledninger sagt at det er ting som er bedre med PC enn konsoll. Det jeg sier er at jeg ikke er interessert i punge ut nok penger til å bygge en ny spill-PC, og jeg uansett ikke har mulighet til å koble TV og PC sammen. Det er vel ingen tvil om at det er du som er en såkalt fanboy, ettersom du ikke kan se noe som er mindre bra med PC. Kan ikke engang begynne å forstå hvordan du mener PC er like bra egnet som konsoll til sosial spilling. Det er en den bare ikke. Da har du tydeligvis ikke prøvd en 120Hz skjerm. Forskjellen er dag og natt da bildebevegelsene er raskere og mer konsistent på et helt annet nivå enn 60Hz. Mennesker ser ikke i 'FPS'. Du har heller ikke nevnt noen fordeler med PCer i sammenheng med gaming. Alt tyder på at du er en fanboy med veldig svake spillkunnskaper som kun er begrenset til konsoller. Kjennetegnene er at du nevner at konsoller har noen fordeler over PCer (minus pris). Det er et velkjent faktum at PCer er en mye bedre spillplattform enn konsoller da den kan gjøre absolutt alt men mye bedre. Er det så vanskelig å forstå? Du må være den eneste på hele forumet som ikke var klar over dette da du flere ganger brukte 'pilsing' og ' sofaspilling' som argument. Har jeg ikke sagt at en kraftig spill-PC rent teknisk er bedre enn konsoller? Selvfølgelig er de det, og det har jeg sagt gjentatte ganger. Det jeg har sagt er at jeg foretrekker å bruke en moderat sum penger for å få en veldig god spillopplevelse på konsoll, i stedet for å bruke en stor sum penger for å få en marginalt bedre opplevelse. Det er jo nå først de senere år at forskjellen på PC og konsoll blir mer og mer tydelig, som et resultat av den absurde lengden på denne konsollgenerasjonen. Som sagt, det kan på ingen måte være jeg som er fanboy i denne diskusjonen, med tanke på at jeg flere ganger viser til at det er mange fordeler med en god PC. Du derimot mener at alt er bedre med PC. Det er jeg uenig i. Igjen ber jeg deg gjøre rede for hvorfor de fem eksemplene mine på spilll med hovedfokus på PC ikke selger i bøtter og spann på den platformen. Hvorfor selger The Witcher 2 bare en million kopier, når installasjonsbasen på PC er "syv ganger høyere enn på konsoll". Svaret er enkelt, markedet er ikke så stort som du tror. En hver PC solgt betyr ikke at kjøper er ute etter å spille, men det betyr det åpenbart for en konsoll. Igjen må jeg få påpeke at du drar diskusjonen bort fra det vi egentlig diskuterte. Ja, det er ingen tvil om at en kraftig spill-PC er det optimale alternativet hvis alt ligger til rette når det gjelder plassering av PC og TV osv. Jeg foretrekker nå konsoll, selv om jeg mer eller mindre var oppvokst på PC. Er det noe å hisse seg opp over? Men det vi egnetlig diskuterte er at markedssegmentet for å selge spill på PC er mindre enn på konsoll, og det viser jo bare salgstallene gang på gang. Lurer også på hvordan du forsvarer det faktum at Call of Duty år etter år er blant de bestselgende spillene på PC. Skulle tro det spillet bare solgte på konsoll, siden det bare er konsolifisert dritt i dine øyne. Hvis Battlefield er spillet for PC- spillere, og Call of Duty er spillet for konsollspillere, hvorfor selger da Call of Duty likevel mer enn Battlefield på både PC og konsoll? Igjen må jeg be deg oppføre deg som et halvveis intelligent individ. Er ganske uforståelig for meg hvorfor du mener jeg ikke har peiling på spill, bare fordi jeg foretrekker konsoll fremfor PC. Liker å tro at jeg har veldig, veldig god peiling på spillindustrien, og til forskjell fra mange andre klarer jeg å se på det hele fra både forbrukerens og produsentens standpunkt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Igjen ber jeg deg gjøre rede for hvorfor de fem eksemplene mine på spilll med hovedfokus på PC ikke selger i bøtter og spann på den platformen. Hvorfor selger The Witcher 2 bare en million kopier, når installasjonsbasen på PC er "syv ganger høyere enn på konsoll". Svaret er enkelt, markedet er ikke så stort som du tror. En hver PC solgt betyr ikke at kjøper er ute etter å spille, men det betyr det åpenbart for en konsoll. Har du en kilde på de tallene? AtW Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Igjen ber jeg deg gjøre rede for hvorfor de fem eksemplene mine på spilll med hovedfokus på PC ikke selger i bøtter og spann på den platformen. Hvorfor selger The Witcher 2 bare en million kopier, når installasjonsbasen på PC er "syv ganger høyere enn på konsoll". Svaret er enkelt, markedet er ikke så stort som du tror. En hver PC solgt betyr ikke at kjøper er ute etter å spille, men det betyr det åpenbart for en konsoll. Har du en kilde på de tallene? AtW Crysis: http://en.wikipedia.org/wiki/Crysis#Commercial (Tallene kommer fra NPD) Crysis 2: http://www.destructoid.com/crysis-2-huge-success-xbox-360-dominates-sales-197396.phtml Dragon Age: Origins: http://www.destructoid.com/surprise-dragon-age-origins-sold-well-162984.phtml http://social.biowar...-1.html#6680107 The Witcher 2: http://www.pcgamer.c...itors-combined/ http://www.geek.com/...times-20111130/ Battlefield 3: http://bf3blog.com/2...nd-pc-combined/ Endret 21. mai 2012 av sthusby Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 -snip- Grunnen til at du framstår som en konsoll-fanboy skyldes hovedsakelig at du kjemper mot PCer og er knyttet til en ensformig tankegang. Det er faktisk slik at konsoller er PCer med redusert funksjonalitet og ytelse i fordel for lavere kostnader. For noen år siden før Sony publiserte en oppdatering så var det mulig å installere Linux og derav Windows 7 på PS3. I likhet med PS3 så kjører Xbox 360 på en custom versjon av Windows som er tilpasset konsollen. De ulike konsollene har en CPU, GPU, RAM og lignende. Med andre ord så trenger du bare en trådløs kontroller for PC så har du en mye kraftigere 'konsoll'. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 -snip- Grunnen til at du framstår som en konsoll-fanboy skyldes hovedsakelig at du kjemper mot PCer og er knyttet til en ensformig tankegang. Det er faktisk slik at konsoller er PCer med redusert funksjonalitet og ytelse i fordel for lavere kostnader. For noen år siden før Sony publiserte en oppdatering så var det mulig å installere Linux og derav Windows 7 på PS3. I likhet med PS3 så kjører Xbox 360 på en custom versjon av Windows som er tilpasset konsollen. De ulike konsollene har en CPU, GPU, RAM og lignende. Med andre ord så trenger du bare en trådløs kontroller for PC så har du en mye kraftigere 'konsoll'. Kan ikke skjønne at jeg kjemper mot PC noen steder i denne diskusjonen. Jeg har bare påpekt en del fakta, som for eksempel at spill helt klart selger mindre på PC enn konsoll. Legger ikke skjul på at jeg foretrekker konsoll over PC, men det er hovedsakelig fordi jeg er student i Oslo, en av Europas dyreste byer, og da gir det ikke økonomisk mening for meg å kjøpe en dyr PC som jeg bare kommer til å bruke til spilling. For meg gir det ikke mening å punge ut med flere tusen kroner ekstra bare for å få forbedret grafikk og mulighet for modifisering. Jeg ser appelen i det, men det er ikke noe som interesserer meg, og derfor foretrekker jeg en konsoll. Men skal si deg en ting, finn meg en PC som kan kjøre alle de mest krevende spillene, altså The Withcer 2, Battlefield 3 osv. til fem lapper, og jeg blir meget imponert. Har ikke tenkt over muligheten før nå, men et valg er jo faktisk å kjøpe en stasjonær PC og bare koble den direkte i TV, og mer eller mindre bruke den som en konsoll. Må innrømme at jeg savner å spille spill med den grummeste grafikken. Begynner å bli noen år siden sist. Tror du har misforstått hele poenget mitt i denne diskusjonen. Har aldri sagt at en PC ikke er kraftigere og et langt bedre alternativ hvis man tenker på det tekniske. Det jeg har påpekt er at konsollspill selger langt mer, og man må bare innse at det er der markedet er. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 ... Venter enda på at du skal finne en saftig spill-PC til fem lapper. Da snakker vi om en maskin som kjører alt på full guffe. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Spill-PC til 5 tusen er finfin alternativ til konsoll med betydelig bedre grafikkapasitet om man kobler til TV og gamepad. Verre er det ikke. Regnestykket er at cirka 3 tusen gir deg en intel quad core pc uten skjermkort. Så en PC til 6 tusen kan faktisk inkludere et skjermkort på 3 tusen, og da begynner det å bli meget, meget bra. Men selv PC til 5 tusen vil gi veldig gode spillopplevelser koblet til en vanlig HDTV. Ja, makser vel ut MW3 f. eks... Absolutt noe å vurdere. Som student er det vel egentlig billigere også, hvis man piratkopierer... Noe studenter gjerne gjør tenker jeg. I tillegg til at en PC er så mye mer anvendelig også. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Spill-PC til 5 tusen er finfin alternativ til konsoll med betydelig bedre grafikkapasitet om man kobler til TV og gamepad. Verre er det ikke. Regnestykket er at cirka 3 tusen gir deg en intel quad core pc uten skjermkort. Så en PC til 6 tusen kan faktisk inkludere et skjermkort på 3 tusen, og da begynner det å bli meget, meget bra. Men selv PC til 5 tusen vil gi veldig gode spillopplevelser koblet til en vanlig HDTV. Ja, makser vel ut MW3 f. eks... Absolutt noe å vurdere. Som student er det vel egentlig billigere også, hvis man piratkopierer... Noe studenter gjerne gjør tenker jeg. I tillegg til at en PC er så mye mer anvendelig også. Piratkopierer aldri. Det som er interessant for meg når (hvis) jeg kjøper en spill-PC er om den kjører de mest grafikksterke spillene (The Witcher 2, Battlefield 3 osv.) på full guffe. Da mener jeg absolutt maks på alt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Spill-PC til 5 tusen er finfin alternativ til konsoll med betydelig bedre grafikkapasitet om man kobler til TV og gamepad. Verre er det ikke. Regnestykket er at cirka 3 tusen gir deg en intel quad core pc uten skjermkort. Så en PC til 6 tusen kan faktisk inkludere et skjermkort på 3 tusen, og da begynner det å bli meget, meget bra. Men selv PC til 5 tusen vil gi veldig gode spillopplevelser koblet til en vanlig HDTV. Ja, makser vel ut MW3 f. eks... Absolutt noe å vurdere. Som student er det vel egentlig billigere også, hvis man piratkopierer... Noe studenter gjerne gjør tenker jeg. I tillegg til at en PC er så mye mer anvendelig også. Piratkopierer aldri. Det som er interessant for meg når (hvis) jeg kjøper en spill-PC er om den kjører de mest grafikksterke spillene (The Witcher 2, Battlefield 3 osv.) på full guffe. Da mener jeg absolutt maks på alt. Men du er vel enig i at det er en rimlig bisarr sammenlikning? Om man aksepterer dårligere grafikk på konsoll, så burde man gjøre det på PC. Greit nok, kanskje du har veldig spesielle preferanser, men det kan man ikke bruke om man skal ha en noenlunde saklig sammenlikning av plattformene. AtW 2 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Igjen ber jeg deg gjøre rede for hvorfor de fem eksemplene mine på spilll med hovedfokus på PC ikke selger i bøtter og spann på den platformen. Hvorfor selger The Witcher 2 bare en million kopier, når installasjonsbasen på PC er "syv ganger høyere enn på konsoll". Svaret er enkelt, markedet er ikke så stort som du tror. En hver PC solgt betyr ikke at kjøper er ute etter å spille, men det betyr det åpenbart for en konsoll. Har du en kilde på de tallene? AtW Crysis: http://en.wikipedia.org/wiki/Crysis#Commercial (Tallene kommer fra NPD) Crysis 2: http://www.destructoid.com/crysis-2-huge-success-xbox-360-dominates-sales-197396.phtml Dragon Age: Origins: http://www.destructoid.com/surprise-dragon-age-origins-sold-well-162984.phtml http://social.biowar...-1.html#6680107 The Witcher 2: http://www.pcgamer.c...itors-combined/ http://www.geek.com/...times-20111130/ Battlefield 3: http://bf3blog.com/2...nd-pc-combined/ Grunnen til at disse spillene ikke selger i bøtter og spann er rett og slett at de ikke er spesielt bra. Faktisk vil jeg påstå at spillene du nevner appellerer mer til konsollspillere enn PC-spillere. PC-spillere er en mindre homogen gruppe enn konsollspillere, mer kravstore og utvalget på PC er også enormt mye større enn på konsoll. Derfor spres også salgene utover på mange forskjellige spill. PC-spillmarkedet er forøvrig latterlig mye større enn konsoll, men AAA-spillmarkedet er mye større på konsoll, og vil alltid være det. 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Igjen ber jeg deg gjøre rede for hvorfor de fem eksemplene mine på spilll med hovedfokus på PC ikke selger i bøtter og spann på den platformen. Hvorfor selger The Witcher 2 bare en million kopier, når installasjonsbasen på PC er "syv ganger høyere enn på konsoll". Svaret er enkelt, markedet er ikke så stort som du tror. En hver PC solgt betyr ikke at kjøper er ute etter å spille, men det betyr det åpenbart for en konsoll. Har du en kilde på de tallene? AtW Crysis: http://en.wikipedia.org/wiki/Crysis#Commercial (Tallene kommer fra NPD) Crysis 2: http://www.destructoid.com/crysis-2-huge-success-xbox-360-dominates-sales-197396.phtml Dragon Age: Origins: http://www.destructoid.com/surprise-dragon-age-origins-sold-well-162984.phtml http://social.biowar...-1.html#6680107 The Witcher 2: http://www.pcgamer.c...itors-combined/ http://www.geek.com/...times-20111130/ Battlefield 3: http://bf3blog.com/2...nd-pc-combined/ Grunnen til at disse spillene ikke selger i bøtter og spann er rett og slett at de ikke er spesielt bra. Faktisk vil jeg påstå at spillene du nevner appellerer mer til konsollspillere enn PC-spillere. PC-spillere er en mindre homogen gruppe enn konsollspillere, mer kravstore og utvalget på PC er også enormt mye større enn på konsoll. Derfor spres også salgene utover på mange forskjellige spill. PC-spillmarkedet er forøvrig latterlig mye større enn konsoll, men AAA-spillmarkedet er mye større på konsoll, og vil alltid være det. Det der synes jeg er bare tull. PC-spillere stitle seg bak alle de spillene (med unntak av Crysis 2), og hyllet de som om det var messias som hadde kommet. Kan jo ikke si at spill som The Witcher 2, Dragon Age: Origins og Crysis ikke appelerer til PC-spillere. Det er i hvertfall jeg helt uenig i. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Spill-PC til 5 tusen er finfin alternativ til konsoll med betydelig bedre grafikkapasitet om man kobler til TV og gamepad. Verre er det ikke. Regnestykket er at cirka 3 tusen gir deg en intel quad core pc uten skjermkort. Så en PC til 6 tusen kan faktisk inkludere et skjermkort på 3 tusen, og da begynner det å bli meget, meget bra. Men selv PC til 5 tusen vil gi veldig gode spillopplevelser koblet til en vanlig HDTV. Ja, makser vel ut MW3 f. eks... Absolutt noe å vurdere. Som student er det vel egentlig billigere også, hvis man piratkopierer... Noe studenter gjerne gjør tenker jeg. I tillegg til at en PC er så mye mer anvendelig også. Piratkopierer aldri. Det som er interessant for meg når (hvis) jeg kjøper en spill-PC er om den kjører de mest grafikksterke spillene (The Witcher 2, Battlefield 3 osv.) på full guffe. Da mener jeg absolutt maks på alt. Men du er vel enig i at det er en rimlig bisarr sammenlikning? Om man aksepterer dårligere grafikk på konsoll, så burde man gjøre det på PC. Greit nok, kanskje du har veldig spesielle preferanser, men det kan man ikke bruke om man skal ha en noenlunde saklig sammenlikning av plattformene. AtW I grunn ikke. Den eneste grunnen til at jeg er interessert i å kjøpe en PC er for å spille med de aboslutt beste innstillingene man får. Man får selvsagt bedre ytelse fra en middels god PC, men da blir jeg bare sittende med en tanke i bakhodet at det faktisk kan se enda penere ut, og da kan jeg like godt spille på konsoll. I tillegg vil jeg ha en så kraftig PC som mulig, slik at den ikke er utdatert med en gang. Må tenke litt på fremtiden, spesielt nå som nye konsoller er i anmrasj, og antakeligvis ser dagens lys i løpet av neste år. Da vil jeg ha en PC som i hvertfall matcher de tidlige spillene på de nye konsollene, slik at jeg får nytte av den ihvertfall noen år før jeg må bygge ny. Endret 23. mai 2012 av sthusby Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 I grunn ikke. Den eneste grunnen til at jeg er interessert i å kjøpe en PC er for å spille med de aboslutt beste innstillingene man får. Man får selvsagt bedre ytelse fra en middels god PC, men da blir jeg bare sittende med en tanke i bakhodet at det faktisk kan se enda penere ut, og da kan jeg like godt spille på konsoll. I tillegg vil jeg ha en så kraftig PC som mulig, slik at den ikke er utdatert med en gang. Må tenke litt på fremtiden, spesielt nå som nye konsoller er i anmrasj, og antakeligvis ser dagens lys i løpet av neste år. Da vil jeg ha en PC som i hvertfall matcher de tidlige spillene på de nye konsollene, slik at jeg får nytte av den ihvertfall noen år før jeg må bygge ny. I grunn ikke hva? Jeg forstår at det er din mening, men at du ikke er enig i at det ikke går ann å bruke til en saklig sammenlikning overrasker meg. Aksepterer man ett visst nivå av grafikk på konsoll, så er det rimlig få som ikke aksepterer ett høyere nivå (men ikke "perfekt"), på en annen plattform. AtW 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 I grunn ikke. Den eneste grunnen til at jeg er interessert i å kjøpe en PC er for å spille med de aboslutt beste innstillingene man får. Man får selvsagt bedre ytelse fra en middels god PC, men da blir jeg bare sittende med en tanke i bakhodet at det faktisk kan se enda penere ut, og da kan jeg like godt spille på konsoll. I tillegg vil jeg ha en så kraftig PC som mulig, slik at den ikke er utdatert med en gang. Må tenke litt på fremtiden, spesielt nå som nye konsoller er i anmrasj, og antakeligvis ser dagens lys i løpet av neste år. Da vil jeg ha en PC som i hvertfall matcher de tidlige spillene på de nye konsollene, slik at jeg får nytte av den ihvertfall noen år før jeg må bygge ny. I grunn ikke hva? Jeg forstår at det er din mening, men at du ikke er enig i at det ikke går ann å bruke til en saklig sammenlikning overrasker meg. Aksepterer man ett visst nivå av grafikk på konsoll, så er det rimlig få som ikke aksepterer ett høyere nivå (men ikke "perfekt"), på en annen plattform. AtW Hvis jeg først skal bruke penger på en maskin vil jeg få det meste ut av det. Hvis jeg likevel ikke oppnår perfekt resultat, spiller jeg like godt på konsoll. Spesielt nå når nye konsoller er på vei, synes jeg det er viktig å tenke på fremtiden. Det betyr for meg å bygge en PC som enda kjører det kraftigste på markedet som kommer om to også. Vil ikke begynne å skifte deler og oppgradere RAM og hva det måtte være så tidlig etter kjøp. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 I grunn ikke. Den eneste grunnen til at jeg er interessert i å kjøpe en PC er for å spille med de aboslutt beste innstillingene man får. Man får selvsagt bedre ytelse fra en middels god PC, men da blir jeg bare sittende med en tanke i bakhodet at det faktisk kan se enda penere ut, og da kan jeg like godt spille på konsoll. I tillegg vil jeg ha en så kraftig PC som mulig, slik at den ikke er utdatert med en gang. Må tenke litt på fremtiden, spesielt nå som nye konsoller er i anmrasj, og antakeligvis ser dagens lys i løpet av neste år. Da vil jeg ha en PC som i hvertfall matcher de tidlige spillene på de nye konsollene, slik at jeg får nytte av den ihvertfall noen år før jeg må bygge ny. I grunn ikke hva? Jeg forstår at det er din mening, men at du ikke er enig i at det ikke går ann å bruke til en saklig sammenlikning overrasker meg. Aksepterer man ett visst nivå av grafikk på konsoll, så er det rimlig få som ikke aksepterer ett høyere nivå (men ikke "perfekt"), på en annen plattform. AtW Hvis jeg først skal bruke penger på en maskin vil jeg få det meste ut av det. Hvis jeg likevel ikke oppnår perfekt resultat, spiller jeg like godt på konsoll. Spesielt nå når nye konsoller er på vei, synes jeg det er viktig å tenke på fremtiden. Det betyr for meg å bygge en PC som enda kjører det kraftigste på markedet som kommer om to også. Vil ikke begynne å skifte deler og oppgradere RAM og hva det måtte være så tidlig etter kjøp. Du har gjentatt ditt syn på det, det er greit nok det, men poenget er at ditt syn på det er veldig spesielt, og ikke noe man kan legge til grunn for en saklig sammenlikning. AtW Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 I grunn ikke. Den eneste grunnen til at jeg er interessert i å kjøpe en PC er for å spille med de aboslutt beste innstillingene man får. Man får selvsagt bedre ytelse fra en middels god PC, men da blir jeg bare sittende med en tanke i bakhodet at det faktisk kan se enda penere ut, og da kan jeg like godt spille på konsoll. I tillegg vil jeg ha en så kraftig PC som mulig, slik at den ikke er utdatert med en gang. Må tenke litt på fremtiden, spesielt nå som nye konsoller er i anmrasj, og antakeligvis ser dagens lys i løpet av neste år. Da vil jeg ha en PC som i hvertfall matcher de tidlige spillene på de nye konsollene, slik at jeg får nytte av den ihvertfall noen år før jeg må bygge ny. I grunn ikke hva? Jeg forstår at det er din mening, men at du ikke er enig i at det ikke går ann å bruke til en saklig sammenlikning overrasker meg. Aksepterer man ett visst nivå av grafikk på konsoll, så er det rimlig få som ikke aksepterer ett høyere nivå (men ikke "perfekt"), på en annen plattform. AtW Hvis jeg først skal bruke penger på en maskin vil jeg få det meste ut av det. Hvis jeg likevel ikke oppnår perfekt resultat, spiller jeg like godt på konsoll. Spesielt nå når nye konsoller er på vei, synes jeg det er viktig å tenke på fremtiden. Det betyr for meg å bygge en PC som enda kjører det kraftigste på markedet som kommer om to også. Vil ikke begynne å skifte deler og oppgradere RAM og hva det måtte være så tidlig etter kjøp. Du har gjentatt ditt syn på det, det er greit nok det, men poenget er at ditt syn på det er veldig spesielt, og ikke noe man kan legge til grunn for en saklig sammenlikning. AtW Kan ikke se at det er et spesielt syn å bygge en PC som ikke er utgått på dato innen to år. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 -Snip- 6.3 Million Own Diablo III Blizzard has announced that 3.5 million copies of Diablo III were sold within 24 hours of its launch on May 15. On top of that, 1.2 million bought in through the World of Annual Pass offer. In the week since launch, another 1.6 million purchased Diablo III, bringing the current number of owners up to 6.3 million. Diablo III is now the fastest selling PC game of all time. These high sales figures may explain why battle.net suffered through launch day issues, as 4.7 million players were all trying to log in. Blizzard's previous game, World of Warcraft: Cataclysm, sold 3.3 million in its first 24 hours. StarCraft II: Wings of Liberty, released in 2010, sold 1 million in its first 24 hours of availability. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå