Gå til innhold

– Assassin's Creed III funker best med kontroller (PC)

Anbefalte innlegg

Er faktisk einig her! Har spelt alle AC spela med kontroll på pc, med tastatur går da til helvette... Er slikt med dei fleste rolle spel, fable, ac, skyrim, ect--ect

Assassins Creed har faktisk brukbare PC-kontrollere, hvis man har et par knapper på sia av musa til disposisjon. Det å kunne bevege kamera mens man hopper, angriper, løper, klatrer osv i spill er ofte veldig bra og deilig.

Hmm, kanskje eg skal installere AC igjen og prøve på nytt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt oppstyret her altså. Tastatur og mus har fungert fint til nå, og jeg kan ikke skjønne at det vil bli noe dårligere. Selv om fokuset ligger på kontroller betyr det ikke at det andre ikke fungerer (riktignok er det en type spill som gjør seg godt med kontroller, i likhet med spill som Prince Of Persia og Mirror's Edge). Med det sagt er Assassin's Creed-serien den mest bugfrie jeg har sett på PC på mange år. Jeg finner så å si alltid bugs i spill, og i stor grad bugs som ødelegger hele spillet, men har til dags dato ikke kommet over en eneste bug i løpet av 4 spill i denne serien. Ingen merkelige grafiske bugs, ingen som går ut over gameplay, ingen crash to desktop, nada! Definitivt de beste portene til PC som finnes per tid.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vis ikke de, som mange andre, putte litt jobb i å optimalisere for tastatur og mus, så er det jo logisk at det fungere bedre med håndkontroller. Vis det gjøres rett der imot synes jeg tastatur og mus er overlegen håndkontroller i de fleste spillsjanger.

Lenke til kommentar

Blir å spille det på 360 så er ikke noe problem for meg. Syns spill generelt e best med spake uansett.

Synd i PC spillere som liker å spille med mus og keyboard kombo, men PC versjonen e ubisoft vant til at det e den som blir mest piratkopiert så dem tenker nokk at dem som vil spille det iallefall må kjøpe kontroller for å spille det og kanskje bare kjøper spillet da samtidig i samme sleng. genialt.

Lenke til kommentar

"? Vi støtter definitivt en PC-versjon, for vi elsker PC-spilling, men det blir nok PC med håndkontroller, påpeker han."

En PC med håndkontroller er jo ikke PC-spilling.. Pc-spilling ER mus og tastatur.. Spiller jo nada rolle om boksen som kjører spillet er en ps3 eller en pc om man allikevel skal sitte med håndkontroller.

Lenke til kommentar
men PC versjonen e ubisoft vant til at det e den som blir mest piratkopiert så dem tenker nokk at dem som vil spille det iallefall må kjøpe kontroller for å spille det og kanskje bare kjøper spillet da samtidig i samme sleng. genialt.

What?

Spiller jo nada rolle om boksen som kjører spillet er en ps3 eller en pc om man allikevel skal sitte med håndkontroller.

Galt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

So what at ubisoft velger å ikke gjøre AC3 så bra til tastatur og mus. Det er de som velger. Jeg skal få meg det til PS3 så det betyr ikke så mye for meg. Bare ikke begynn å snakk stykt om Ubisoft på grunn av det, da er dere noen store drittsekker selv også.

Lenke til kommentar

"? Vi støtter definitivt en PC-versjon, for vi elsker PC-spilling, men det blir nok PC med håndkontroller, påpeker han."

En PC med håndkontroller er jo ikke PC-spilling.. Pc-spilling ER mus og tastatur.. Spiller jo nada rolle om boksen som kjører spillet er en ps3 eller en pc om man allikevel skal sitte med håndkontroller.

Du har nok aldri spill noen spill på en god PC så du burde virkelig vurdere dette før du skriver mye tull på Internet. Jeg spiller selv ALLE slingeplayer spill med Logitech F710 (trådløs gamepad) på PC som knuser konsoller da grafikken er ekstremt mye bedre og kan ytterligere forbedres gjennom diverse programmer.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

So what at ubisoft velger å ikke gjøre AC3 så bra til tastatur og mus. Det er de som velger. Jeg skal få meg det til PS3 så det betyr ikke så mye for meg. Bare ikke begynn å snakk stykt om Ubisoft på grunn av det, da er dere noen store drittsekker selv også.

So what? De gir bare PC spillerne null respekt, og fortjener akkurat det samme fra PC spillere. Det er ikke første gangen Ubisoft har vært noen drittsekker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

So what? De gir bare PC spillerne null respekt, og fortjener akkurat det samme fra PC spillere. Det er ikke første gangen Ubisoft har vært noen drittsekker.

PC-spillere var drittsekker lenge før Ubisoft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende, men hva fortjener Ubisoft fra PC-spillere?

Hva om de som spiller på konsoll ikke kunne brukt de analoge spakene? Dpad + et kamerasystem som i mange N64 spill, hadde det vært greit?

Nå mister ikke PC-spillerne muligheten for mus og tastatur, men det er litt av det samme.

Lenke til kommentar

Det er ikke forbrukerne som er drittsekker mot Ubisoft men omvendt. De nedprioriterer PC-spillerne for å spare penger. Det er idiotisk da PC-markedet er enormt og faktisk mye større en konsoll-markedet. Men det virker som om mange kutter ned på spillene deres i favør for kortere spillutvikling og konsoller som også går hånd i hånd - altså simple spill.

Lenke til kommentar

Det er ikke forbrukerne som er drittsekker mot Ubisoft men omvendt. De nedprioriterer PC-spillerne for å spare penger. Det er idiotisk da PC-markedet er enormt og faktisk mye større en konsoll-markedet. Men det virker som om mange kutter ned på spillene deres i favør for kortere spillutvikling og konsoller som også går hånd i hånd - altså simple spill.

Ubisoft nedprioriterer selvfølgelig markedet som gir dem minst tilbake. Dette er en vurdering gjort over tid, og er slettes ikke idiotisk. Forøvrig er utsagnet ditt om simple spill kvalmt å lese, og vitner om elitisme på høyt nivå. Typisk PC-spiller.

Lenke til kommentar

Ubisoft nedprioriterer selvfølgelig markedet som gir dem minst tilbake. Dette er en vurdering gjort over tid, og er slettes ikke idiotisk. Forøvrig er utsagnet ditt om simple spill kvalmt å lese, og vitner om elitisme på høyt nivå. Typisk PC-spiller.

Jeg kan ikke ta det en konsoll-fanboy skriver seriøst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke ta det en konsoll-fanboy skriver seriøst.

Ingen fanboy. Bare kvalitetsbevist og har markedsvett.

Lenke til kommentar

Ingen fanboy. Bare kvalitetsbevist og har markedsvett.

Ja, ingenting sier "kvalitetsbevist" som å forsvare alle ulemper en produsent skyfler over på forbrukerene, og bare ukritisk ta imot alt mulig....

AtW

Slettes ikke ukritisk. Har bare forstårelse for at utgivere ikke har utømmelige pengebinger, og må fokusere kreftene og ressursene sine der de kommer til å tjene mest penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...