eirikol1 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Heisan, nett no har læraren blokkert nettet vårt på grunn av prøve, og no når eg var ferdig så er jo ikkje nettet opent, og eg er nødd til å bruke mobilen som hotspot. Har hørt om at hotspot shield skal kunne bypasse denne sikkerheten, så eg lasta det ned på mac'en min. Men no har eg på følelsen av at eg er nødd til å logge av skulenettet før eg kan ta i bruk hotspot sheild, for eg har ikkje fått det til å funke... (vi loggar på gjennom feide når vi skal ha internett tilgang slik at lærarane kan blokke gjennom fronter.) Så då er spørsmålet, korleis får eg logga av. Eg blir jo logga av etter ei viss tid som eg har våre fråkopla nettet, men om eg venter ein time så har eg jo nett igjen uansett. Noken som veit korleis dette gjerast? sitter på ein mac, sån i tilfelle det skulle komplisere ting litt. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hvis du bruker feide til å logge på skolen, så er det nok ikke nettet i seg selv de sperrer, men heller kontoen din sin tillgang til nettet. Uansett metoden de bruker da, hotspot shield er en VPN løsning (Virtual Private Network). Enkelt og litt unøyaktig forklart: VPN lager sin egne lille private "vei" på internett, som som regel er kryptert. Hvis skolen blokkerer internetttilgang, så vil ikke dette ha noe å si. For hotspot shield er bare en slags "innsyns beskyttelse" når du sitter på trådløse nett, den har ikke muligheten til å gi deg internett... Det du kan gjøre er å bruke mobiltelefonen din som mobilt brebånd, for da er du kun avhengi av å ha dekning på mobilen for å få tillgang til internett. Så kobler du mobilen til macen, og du har internett, selv om skolen har skrudd av sitt internett. Men, å bruke internett når lærerne har skrudd det av, sier seg selv at ikke er lov Hvis de ikke har skrudd på tilgangen etter at prøven er over, er det noe de burde fikse, og du burde ikke trenge å bruke mobilen din. Men så er ikke litt tid uten internett så farlig da =) Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Hvis du bruker feide til å logge på skolen, så er det nok ikke nettet i seg selv de sperrer, men heller kontoen din sin tillgang til nettet. Uansett metoden de bruker da, hotspot shield er en VPN løsning (Virtual Private Network). Enkelt og litt unøyaktig forklart: VPN lager sin egne lille private "vei" på internett, som som regel er kryptert. Hvis skolen blokkerer internetttilgang, så vil ikke dette ha noe å si. For hotspot shield er bare en slags "innsyns beskyttelse" når du sitter på trådløse nett, den har ikke muligheten til å gi deg internett... Det du kan gjøre er å bruke mobiltelefonen din som mobilt brebånd, for da er du kun avhengi av å ha dekning på mobilen for å få tillgang til internett. Så kobler du mobilen til macen, og du har internett, selv om skolen har skrudd av sitt internett. Men, å bruke internett når lærerne har skrudd det av, sier seg selv at ikke er lov Hvis de ikke har skrudd på tilgangen etter at prøven er over, er det noe de burde fikse, og du burde ikke trenge å bruke mobilen din. Men så er ikke litt tid uten internett så farlig da =) Haha, okay, er litt kjedligt å sitte i 2-3 timer (VELDIG lett mattematisk prøve) uten å ha ein skit å gjere på... Mac=basicly no games.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå