LilleMy84 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei Jeg har tidligere fått god hjelp her inne, så nå prøver jeg meg med en ny problemstilling Jeg har en reaksjonsblanding der det er tilsatt en slags katalysator. Når reaksjonen har kommet til et visst punkt byttes reagensene men katalysatoren blir brukt om igjen i alle delbatchene for å kalle det det. Nå har jeg kjørt 23 delbatcher med den samme katalysatoren og vil gjerne sjekke om det er signifikant forskjell mellom sluttresultatet i de ulike delbatchene. Dette for å kunne si noe om katalysatoren begynner å bli brukt opp. Er dette mulig å få til? Eller er det noen annen måte jeg kan si sikkert at det er forskjell? Håper på like god hjelp som jeg har fått tidligere Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Hva er det egentlig du måler og det kan være forskjell på? Men uansett kan du dele observasjonene i to grupper (de første og de siste) og utføre en Mann-Whitney-test. Den ligger inne i alt av statistisk programvare. Endret 30. mars 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Begynner å bli lenge siden jeg holdt på med dette. Men jeg ville kjørt en regresjon, og en F-test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå