Schnell Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Vet ikke helt om dette er stedet å legge det, da jeg går ut fra at det bare er jeg som ikke vet hvordan man gjør det, og ikke dataen som ikke fungerer, men samma det, jeg prøver. Hadde blitt evig takknemmelig viss noen kan hjelpe meg med dette for jeg skal snart ha eksamen og begynner å haste. Vi må på skolen laste ned statistikkprogrammet SPSS, og det har jeg gjort. Men når jeg har lastet det ned, så tok det sånn 2-3 timer. så sto det det var ferdig nedlastet... men jeg finner det jo ikke noe sted? funker ikke søke på det eller noe???? Hvor er det? Hvordan pakker jeg det ut? Har jeg lastet det ned i det hele tatt?? Jeg har en toshiba PC viss det er av interrese. Jeg har altså lastet det ned, men finner det ikke på PCen, og har ikke gjort noen "installasjons"ting..... håper noen kan hjelpe meg, er max max max evig takknemmlig da!!!! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 1 - Hvilket OS bruker du ? 2 - Hvor hentet du filen fra ? 3 - Hentet du den med browseren din, og i så fall hvilken browser bruker du ? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 1) ehhmm hva er det? 2) jeg hentet det fra hjemesiden til skolen 3) jeg vet ikk hva browser er?? jeg bare trukket "last ned nå" men så finne jeg den ikke Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 hver gang jeg har lastet det ned kommer det bare opp "toshiba disc creator" Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 1) OS er operativsystem. Windows fra Microsoft har du sikkert hørt om. 2) Kan det hende hjemmesiden på skolen har tips om hva du skal gjøre? Eventuelt noen IT-folk på skolen som kan hjelpe deg. 3) En browser er en nettleser. For eksempel Internet Explorer. At Toshiba Disc creator kommer opp når du har lasta ned kan bety at du har lasta ned et "bilde" av en CD/DVD-plate og at datamaskinen din tror at du ønsker å brenne det du har lasta ned på en plate. Hvis du har muligheten til dette gjør det. Hvis ikke kan du bruke Daemon tools til å åpne "bilde"-fila som en mappe med filer. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 1 - Da går vi ut fra at du bruker en utgave av MS Windows. 2 - Den er grei. 3 - Da går vi ut fra at du bruker Microsoft Internet Explorer. Gå til skolens hjemmeside, finn linken for å laste ned, høyreklikk på linken og velg "Lagre som" sørg for at filen har et navn du husker, og lagre denne rett på skrivebordet f.eks. Som nevnt ovenfor: Filen du nå har hentet, er sannsynlig vis en .ISO eller .IMG file, dvs. et "bilde" av en CD/DVD, og må brennes ut på egnet media, eller du må "montere" den som en "virtuell" CD/DVD med dertil egnet program. Råtips: Spør om noen andre i klassen har lastet den ned, og hva de gjorde for å installere den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå