Gå til innhold

Oppgradering fra Nikon D70 til hva?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Nikon D70 som jeg har brukt i mange år og som jeg har vært veldig fornøyd med og brukt masse.

Tror tiden nå er moden for å fornye litt og det jeg spesielt savner er å også kunne ta video med kameraet.

Har ikke fulgt så veldig nøye med på lanseringene som Nikon har gjort i det siste så jeg trenger litt hjelp til å finne ut hvilken av Nikon sine aktuelle modeller jeg vil kjenne meg mest hjemme med i forhold til den D70'en jeg har i dag.

Jeg er nok en litt over middels amatør som ikke skyter alle bilder på auto og liker å bruke de funksjonene som finnes tilgjengelig.

Selv har jeg vel tenkt meg i retning av D7000 eller D5100.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser du skriver at du bla. ønsker å ta video, og der kan jeg ikke hjelpe deg, men har i derimot ettpar spørsmål anngående valg av kamera/objektiv:

1. Hva er budsjettet ditt?

2. Hva ønsker du i hovedsak og ta bilder av?

3. Har du noe optikk fra før? (Evt.hva?)

Lenke til kommentar

Hvis du er over middels amatør, og ikke kjører full-auto så ville jeg ha gått for nest best opp mot FF, altså D7000. Det er ett utrolig bra kamera, og leverer knall bra bilder hver gang. Faktisk så bra at jeg har blitt så bortskjemt med bildekvaliteten at jeg ikke klarer å ta bilder med noe annet kamera.

Forstår jeg det rett med at du har hatt D70 lenge (har lest de andre postene dine her på forumet) i ett par år, så forstår jeg det dithen at du er en tålmodig person som holder på utstyret ditt helt til du må bytte. På grunnlag av dette vil jeg absolutt anbefale D7000. Den kommer til å overleve på markedet i mange år framover. D5100 vil ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...