asle Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 jeg satt og funderte litt på vannkjøling tidligere og begjynte å tenke på at man egentlig bare trenger kjøleblokk slanger eletrisk vannkran fra vaskemaskin og bare koble dette rett på vannet i springen så kan du regulere vann mengde på springen og den eletriske vannkrana stopper og starter vannet i å renne når du booter eller skrur av pc en og bare kjører vannet fra blokka rett i kloakken etterpå dette burde jo funke siden vannet i springen holder kansje mellom 4-10 grader tipper jeg på dette viset vil du få et meget meget rimelig vannkjøling uten viftestøy i det hele tatt utenom powersupply som sikkert også kan vannkjøles og harddisk har du kommentarer og meninger om dette fungerer så setter jeg veldig stor pris på svar fra dere takk Lenke til kommentar
EC Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Fordeler og ulemper: Skitt i vannet setter seg på innsiden av rør og blokker. Sus i rørene forplanter seg til PC'n. Du kan da høre når noen er på dass. =) Dersom du ikke har et jevnt trykk, vil kjølingen variere. Anbefaler da å ha en pumpe på PC'n med tank slik at du sikrer jevn vannstrøm og da også jevn kjøling. Kondens. Et vanlig kjølesystem har ikke lavere temp enn det er i rommet. Skru på springen og la det renne 10 minutter på full guffe, så ser du hva jeg mener. (enn om man monterer det slik at kjøleblokkene "henger"? Da renner kondensen av blokka vaffal.) Enn om du skal flytt på maskinen? Du kan jo montere en vannkran i front slik at du får drikkevann fra PC'n. =) (Hmm.. dette høres jo RÅTT ut!) Er vel bare én ting å gjøre: PRØV!!! Og legg ut bilder / rapport på http://www.overklokking.no - du kan sende det til meg, så skal jeg ordne det - om du ikke gidder selv. (Legger seff under ditt navn...) Lenke til kommentar
asle Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 tror jammen med jeg skal prøve dette når jeg får lønning i gjen ca 25-28/2 tipper det kommer på en 800-900 kr totalt men hvist noen har prøvd dette før eller som bare vet att denne teori ikke kommer til å funke så si for guds skyld i fra til meg (det er vel ingen som liker å kaste penger ut vinduet) men jeg tror at jeg skal ungå kondens ved å reggulere vannmengde på vannet sån at cpu ligger mellom 10-15 grader idle takker for alle svar Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jeg vil heller anbefale deg å bruke springvann til å kjøle ned radiatoren, istedet for vifter. samme effekt men uten rusk i kjøleblokka Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jeg hadde en lang tråd om springvannkjøling. Les den her: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...ic=310&forum=12 [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-09 19:53 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå