tjumsen Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Noen så kan hjelpe meg med et venne system ? men slik at det kan godkjenne vennskapet . om det gjør det enkelere så bare en venne liste , jeg har en database tabell slik Bruker Venn aktiv nils truls 1 Noen som kan hjelpe meg litt .. jeg har fått til legg til venn knappen . men har ikke fått til venne liste eller godkjenning eller avslå knapp . Lenke til kommentar
etse Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Lag 2 tabeller: Brukere: - id (integer) - Navn (string) Venner - Bruker1Id (integer) - Bruker2Id (integer) - Godkjent Bruker1Id = Id til brukeren som sendte venneforespørsel Bruker2Id = Id til brukeren han spurte om å være venn med Godkjent = Om bruker2 har godkjent venneforespørsel Venner = Alle brukere han har spurt om å være venn med, som har godkjent. + alle som har spurt han om å være venn med som han har godkjent Finne alle venner til bruker 2: select id, navn from (select Bruker1Id as id, godkjent from venner where Bruker2Id='2' union select Bruker2Id as id, godkjent from venner where Bruker1Id='2') natural join brukere where godkjent='1'; Finn alle venneforespørsler til bruker 2: select Bruker1Id from venner where Bruker2Id='2' and godkjent='0'; Send venneforespørsel (bruker 2 spør bruker 3 om å være venner): Insert into venner values('2', '3', '0'); Godkjenn venneforespørsel. (bruker 3 godkjenner 2 som venn) update venner set godkjent='1' where bruker1Id='2' and bruker2Id='3'; Endret 30. mars 2012 av etse Lenke til kommentar
tjumsen Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Takker for innlegget Endret 30. mars 2012 av tjumsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå