Gå til innhold

Hjelp til renovering/oppussing av tresnekke

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg er en gutt på 15 som lurer på å kjøpe seg en tresnekke.

Jeg har allerede en småbåt som jeg skal bruke til gøy og moro, men jeg vil ha noe å jobbe med slik at jeg 1.Kan bevise for mamma at jeg ikke er en lat slabbedask og 2. Enten selge den for mer enn jeg kjøpte den for eller rett og slett bare ha en fin tresnekke.

Jeg tenker å kjøpe en billig tresnekke i nærheten som jeg kan pusse opp til slik jeg vil ha den, det kan være å erstatte alt treet inni med nytt tre, nye seter, radio må jeg ha, en fungerende motor, en fin kahytt eller hva man nå kaller det, ny vinduer, lister, gulv, håndtak på skuffer osv.

Det skal være et prosjekt, det er ikke meningen at jeg skal bli ferdig i år.

Trenger egentlig bare informasjon om hva som er lurt å tenke på, hva som er lurt og ikke lurt å gjøre.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første en tresnekke tilsier masse vedlikehold, skal båten se ut er det årlige nedpussing, sliping og det som er. Siden du er 15 år antar jeg at du ikke har så mye penger å rutte med, og i mindre pengeklasser er også trebåtene sådan. En ting er å erstatte inventaret, men utvendig sier også masse.

Skal du bytte til en nyere motor, Saab (som det står drøssevis av i gamle snekker) må du regne 10 000+ for en brukbar motor. Selvfølgelig finnes det endel tresnekker i dette landet til en billig penge, som er helt greie. Men er det en båt du vil ha i noen år, og er litt nøyen vil du få det arbeid. Så lenge båten flyter og motoren er i god stand, ikke stått i vann over lengre tid, så får du nok en grei båt til under 10 lapper. Har båten stått på land i lengre tider ville jeg styrt unna. Kjølebolter evt. hvis båten står på land, kan være greit å sjekke.

Men en tresnekke, daffende rundt i sola med er bare kos bare det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...