Stevenbe Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Forfattere: Unni lundell og Jo Nesbø. Bøker: Unni = Honningfellen og Jo Nesbø = Frelseren og en annen bok. "Er det noe forskjell mellom kvinnelig og mannlig forfatter i disse bøkene?" Spørsmålet mitt til dere er om dere kan hjelpe meg med å skildre mellom kjønnene innenfor bokene jeg har (Honningfellen og Frelseren veies det mest på) Hva syns dere? Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Er det bare meg, eller har du en ufattelig dårlig, og lite gjennomtenkt problemstilling? Handler bøkene du har valgt om forfattere? Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Er det bare meg, eller har du en ufattelig dårlig, og lite gjennomtenkt problemstilling? Handler bøkene du har valgt om forfattere? Hmm.. tror du har missforstått problemstillingen? Skal se om det er noe forskjell mellom kvinnelig og mannlig, for eksempel er det mer blodig i mannlige boken enn i den kvinnelige, mer mystikk i den kvinnelige, osv. Er vell ikke noe galt i det? Var, in fact, læreren som valgte problemstillingen ordrett. Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det er en fin ting å se på det, men problemstillingen høres jo veldig "intern" ut da. Burde etter min mening vært formulert noe slik: "Er det en vesentlig forskjell på hvordan den kvinnelige forfatteren X skriver i forhold til den mannelige forfatteren Y i verkene J og K" Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Det er en fin ting å se på det, men problemstillingen høres jo veldig "intern" ut da. Burde etter min mening vært formulert noe slik: "Er det en vesentlig forskjell på hvordan den kvinnelige forfatteren X skriver i forhold til den mannelige forfatteren Y i verkene J og K" Enig der Takker for god kritikk, skal selvfølgelig bringe det med videre. Forslag til hva jeg burde spesifisere meg etter? Hendelser eventuelt forskjeller som er relevante i de fleste bøker der ute? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå