palalmas Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Har en Toshiba Satellite L650D-12F 15.6" HD som jeg har hatt i et og et halvt år. Tidligere i dag så ble denne forlatt påslått i en sofa, og da jeg kom tilbake og begynte å bruke den var den ekstrem varm. Etter 20sek gikk alt i svart. Jeg lot den så ligge ei stund for å avkjøle seg, og da jeg forsøkte å skru den på igjen var den ekstremt treg. Det å starte den opp tok ca 20min, og da jeg endelig kom inn avsluttet jeg den med en gang. Jeg startet den så på nytt; noe som tok 20 nye minutter, før det ble blåskjerm og shutdown. Siden da har jeg ikke turt gjort noe med den. Noen som vet hva som eventuelt kan være galt og hva jeg isåfall må gjøre? -palalmas Endret 29. mars 2012 av palalmas Lenke til kommentar
palalmas Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Forsøkte å starte den nå igjen. Får følgende melding: No bootable divice -- insert boot disk and press and key. Ligger jeg dårlig an? Lenke til kommentar
setpos Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Død harddisk? Prøv å boote fra en Linux live-boot-CD og se om det er liv i resten av PCen når du ikke bruker harddisken. Lenke til kommentar
setpos Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Eller prøv Hiren's Boot CD (fra hiren.info). Den kan bootes fra CD eller minnepinne, og har mange verktøy for testing av hardwaren (se under "Testing tools" seksjonen). Den kan muligens gi deg noen hint om hva som har røket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå