Andzel Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Noen som har lest dette? http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10072572 Kanskje det er på tide å fjerne noen eldre folk ifra veiene? Hva sier dere? Har ikke fått lest alt men ville bare poste det ettersom vil diskutere emnet. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 - Folk blir eldre og har førerkort lengre. Det er også kommet til en generasjon som er eldre nå, hvor også kvinnene i større grad har førerkort. Bra at dette blir påpeika, absolutt ein trussel for trafikksikkerheita Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Ikke at farfaren min er den største trusselen i trafikken, men han er en gammel mann og må årlig til kontroll hos legen for å få beholde førerkortet sitt. Denne kontrollen tror jeg kunne vært litt mer omfattende enn den er i dag. Sist min farfar var på kontroll ble han spurt om han visste hvilken dag det var og om han kunne tegne visere på en klokke slik at klokken viste 15.00. Er virkelig dette alt som skal kreves for å kunne kjøre bil? Kanskje legen som kontrollerte tok en snarvei, hva vet jeg, men det er uansett for dårlig. Endret 30. mars 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Vurdering av skikkethet for å kjøre bil burde vært mye strengere, og burde reevalueres oftere for alle, ikke bare eldre. Kulturellt sett tar vi alt for lett på ansvaret å føre en bil innebærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå