Gå til innhold

Er denne verdt 12 000,-?:)

Anbefalte innlegg

Hei er dette en god pc som drar alt og ikke minst noe å kjøpe?:)

win 7

Strømforsyning: Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W PSU

prosessor: Intel Core i7 Hexa Processor i7-970

kjøler: CoolIT ECO A.L.C.

Skjermkort: 2x Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX

ram: 6GB

harddisk: Corsair SSD Force Series F115, 115GB og Western Digital Caviar Green 2TB

Tusen takk:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen kunnskap om hva som er bra og dårlig:P har ikke hatt noen særlig interesse å følge med de siste 6-7 årene:P så jeg aner ingenting, men vil ha en bra pc som ikke har utgått på dato, eller vil gjøre det i nærmeste fremtid:P er ikke noe vits å kjøpe noe halvbra..

Lenke til kommentar

2x gtx 580 og en i7 6kjerne .. du har med andre ord maskin i en grei stund fremover uansett.

spørs helt hva du må gi for det det.

om det er fantasipris 20tusen klassen som en ofte finner de i på finn , kan du glemme det.

men et sted rundt 8-9k er helt ok pris. nå vet jeg ikke

hva kabinett og resten av delene er men. 6gb ram var litt lite i forhold til hvor billig ddr3 er nå.

du kan jo tenke kjapt : ca bruktpris på gtx580 nå , rundt 2k pr stykk så 4000 i skjermkort,

ca 2000-2500 for den i7 6kjernen , 2-300kr for ram, 5-600 for mobo , strømforsying har sin pris,samme med diskene osv. så havner rundt 8-9k +/- som "fornuftig" pris, ville jeg sagt.

trekker oppover om selger har alle kviteringer og slikt på stell, så det er mulig med garanti / rma.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Den har ikke gått ut på dato, men prisene er en smule flytende + at det har kommet bedre grafikkort som yter betydelig bedre enn de der så selv om den kjører doble kort så kan du antagelig bygge neste tilsvarende ytelse med et single kort system og derfor så må du sjekke pris på det først.

Lenke til kommentar

Den har ikke gått ut på dato, men prisene er en smule flytende + at det har kommet bedre grafikkort som yter betydelig bedre enn de der så selv om den kjører doble kort så kan du antagelig bygge neste tilsvarende ytelse med et single kort system og derfor så må du sjekke pris på det først.

aha, men den kjører alt av spill på ultra high pr. dags dato?:)

Lenke til kommentar

2x gtx 580 og en i7 6kjerne .. du har med andre ord maskin i en grei stund fremover uansett.

spørs helt hva du må gi for det det.

om det er fantasipris 20tusen klassen som en ofte finner de i på finn , kan du glemme det.

men et sted rundt 8-9k er helt ok pris. nå vet jeg ikke

hva kabinett og resten av delene er men. 6gb ram var litt lite i forhold til hvor billig ddr3 er nå.

du kan jo tenke kjapt : ca bruktpris på gtx580 nå , rundt 2k pr stykk så 4000 i skjermkort,

ca 2000-2500 for den i7 6kjernen , 2-300kr for ram, 5-600 for mobo , strømforsying har sin pris,samme med diskene osv. så havner rundt 8-9k +/- som "fornuftig" pris, ville jeg sagt.

trekker oppover om selger har alle kviteringer og slikt på stell, så det er mulig med garanti / rma.

Ja så kommer hovedkort i tilegg?? står ikke noe om det i annonsen da:P pluss kabinettet "Cooler Master HAF X" :p

Lenke til kommentar

aha, men den kjører alt av spill på ultra high pr. dags dato? :)

Det kommer helt an på hva slags krav du stiller til oppløsning og framerate det.

1920x1080 @ 60 fps går lett

1920x1080 @ 120 fps går for det meste greit

2560x1600 @ 60 fps går bra for det meste så lenge du ikke kjører for store teksturer

5760x1080 @ 60 fps går, men helt klart ikke på høyeste innstillinger

7680x1600 @ 60 fps kan du bare glemme

Lenke til kommentar

Om du skal ha ny pc, kan du jo lage deg en helt ny socket 1155 maskin med GTX680/7970 for den prisen der. Ja, 2x580 vil slå en 680, MEN da har du muligheten til å kjøre SLI 680, som vil gi en ekstremt god ytelse i fremtiden, når det er nødvendig. Dessuten om du venter litt til kommer jo ivy bridge for fult, og de er sykt billige i forhold til ytelsen. Socket 1366 begynner å bli gammel og socket 2011 har vel egentlig tatt over for denne.

Det er mange her på forumet som har spurt om pc til rundt 10k de siste dagene. Du kan jo ta en titt på de. Der finner du mange gode oppsett, der du kan spille mer eller mindre alle spill på maks (muligens du kommer under 60 fps på BF3 på ultra da, samt et par andre spill)

Lenke til kommentar

Ja, jeg anser alt under 60 fps som lag. Men er mange som ikke har noe mot det. Du begynner først å merke det betraktelig når du kommer under 40 fps.

Det er mange mange tråder med ulike 1155 builds. Bør ikke ta lange tiden å skrape sammen noe.

Lenke til kommentar

Ja, jeg anser alt under 60 fps som lag. Men er mange som ikke har noe mot det. Du begynner først å merke det betraktelig når du kommer under 40 fps.

Det er mange mange tråder med ulike 1155 builds. Bør ikke ta lange tiden å skrape sammen noe.

ok;) 1155 builds sier meg ikke noe særlig:P er det typen hovedkort da?

Lenke til kommentar

Og alt under 60 fps er lag på en måte? :p Greia er at jeg ikke orker å styre med å finne deler å bygge selv:P

"Lag" er forsinkelse, 30 fps gir deg 67ms lag, 60 fps gir deg 33ms lag, 120 fps gir deg 17ms lag. Så kan du legge på 1-10ms fra USB + 5-50 ms fra skjermen + internett...

Om du snakker om hakking, så kommer det an på øyet som ser. Jeg merker det best når flyten er ujevn, men alt over 45 fps gjennomsnittlig kan vel anses som spillbart i mine øyne og helst 120 fps i skytespill. Konsoller kjører jo spill med 30 bilder i sekundet, og det er helt akseptabelt for de fleste. 60 fps er ønskelig siden de fleste LCD-skjermer har 60 oppdateringer i sekundet, men hvor grensa for spillbart går for deg er vanskelig å si for meg.

Mer interessant:

Du er villig til å styre med SLI, men ikke å finne deler og bygge selv?

SLI gir deg lett 10 ganger så mye hodebry som å finne deler til en PC.

Lenke til kommentar

Og alt under 60 fps er lag på en måte? :p Greia er at jeg ikke orker å styre med å finne deler å bygge selv:P

"Lag" er forsinkelse, 30 fps gir deg 67ms lag, 60 fps gir deg 33ms lag, 120 fps gir deg 17ms lag. Så kan du legge på 1-10ms fra USB + 5-50 ms fra skjermen + internett...

Om du snakker om hakking, så kommer det an på øyet som ser. Jeg merker det best når flyten er ujevn, men alt over 45 fps gjennomsnittlig kan vel anses som spillbart i mine øyne og helst 120 fps i skytespill. Konsoller kjører jo spill med 30 bilder i sekundet, og det er helt akseptabelt for de fleste. 60 fps er ønskelig siden de fleste LCD-skjermer har 60 oppdateringer i sekundet, men hvor grensa for spillbart går for deg er vanskelig å si for meg.

Mer interessant:

Du er villig til å styre med SLI, men ikke å finne deler og bygge selv?

SLI gir deg lett 10 ganger så mye hodebry som å finne deler til en PC.

Styre med SLI?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...