anderre Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hepp! Er nå klar til å få fiber installert i huset og lurer på om det er slik at jeg må bruke Telenor sitt multimodem, eller kan jeg sette inn ruter etter eget ønske. Slik jeg forstår det, vil Zyxel'en fra telenor fungere som en ren ruter når en har fiber fra de. Stemmer dette I utgangspunktet er det vel "ren ethernet" en får ut fra fiber termineringsboksen? Jeg skal kun ha internett fra de, så ip-telefoni og tv tjenesten er ikke noe jeg trenger å ta hensyn til ... Roger Lenke til kommentar
Thele Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Som du nevner så skal du ha KUN internet fra telenor, da skal det funke fint å bruke egen ruter for dette. Husk å ha dhcp aktivert sån at du får nok ip adresser siden ONT boksen til telenor gir bare et par adresser. Wall-outlet->Fiber boks(ONT)->Egen ruter 1 Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Du kan velge om du vil kjøre multimodemet over i router modus eller benytte din egen router til denne oppgaven. Merk at fibermodemet også er av merket Zyxel, slik at du ikke kaster denne også Lykke til! Lenke til kommentar
anderre Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Du kan velge om du vil kjøre multimodemet over i router modus eller benytte din egen router til denne oppgaven. Merk at fibermodemet også er av merket Zyxel, slik at du ikke kaster denne også Lykke til! Du kan velge om du vil kjøre multimodemet over i router modus eller benytte din egen router til denne oppgaven. Merk at fibermodemet også er av merket Zyxel, slik at du ikke kaster denne også Lykke til! Takker for info! - Da er det bare å finne ruteren som passer meg best :-) Roger Lenke til kommentar
anderre Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 RT-N66u med DD-WRT? Det er akkurat den combo'en jeg sikler på. Blir nok shopping når jeg kommer meg hjem i midten av april :-) Roger Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Tror det blir en spennende kombinasjon, som vil gi god ytelse fremover. Det blir spennende å se om DD-WRT utviklerne vil omfavne denne boksen som arvtager til de trofaste WRT54G f.eks og lignende Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg bruker RT-N66U med Tomato Shibby. Utrolig stabil og funksjonell. DD-WRT virker å ha gått seg litt vill i jungelen av routere de støtter <IMO>. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 De støtter mange routere ja, men denne er mye mer fremtidsrettet enn en god del av de gamle tulleboksene ute og går. Denne er rett og slett den nye kongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå