Gå til innhold

[Løst] Egen router til Telenor fiber


Anbefalte innlegg

Hepp!

Er nå klar til å få fiber installert i huset og lurer på om det er slik at jeg må bruke Telenor sitt multimodem, eller kan jeg sette inn ruter etter eget ønske.

Slik jeg forstår det, vil Zyxel'en fra telenor fungere som en ren ruter når en har fiber fra de. Stemmer dette

I utgangspunktet er det vel "ren ethernet" en får ut fra fiber termineringsboksen?

Jeg skal kun ha internett fra de, så ip-telefoni og tv tjenesten er ikke noe jeg trenger å ta hensyn til ...

 

Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du nevner så skal du ha KUN internet fra telenor, da skal det funke fint å bruke egen ruter for dette.

Husk å ha dhcp aktivert sån at du får nok ip adresser siden ONT boksen til telenor gir bare et par adresser.

 

Wall-outlet->Fiber boks(ONT)->Egen ruter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan velge om du vil kjøre multimodemet over i router modus eller benytte din egen router til denne oppgaven.

 

Merk at fibermodemet også er av merket Zyxel, slik at du ikke kaster denne også :)

 

Lykke til!

Du kan velge om du vil kjøre multimodemet over i router modus eller benytte din egen router til denne oppgaven.

 

Merk at fibermodemet også er av merket Zyxel, slik at du ikke kaster denne også :)

 

Lykke til!

Takker for info!

- Da er det bare å finne ruteren som passer meg best :-)

 

Roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...