Mr. President Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Mitt første bilde ute med mitt nye kamera. Var og tok noen bilder for å teste/lære lukkertid, blender osv, da jeg fikk øye på en flokk svaner som fløy et stykke unna. Bildet ble tatt veldig impulsivt uten å sjekke innstillinger osv. Holder på å lære meg Lightroom samtidig, og siden det var mye "forstyrrende" objekter i bildet, tok jeg litt av å lekte meg med innstillingene. Ønsker all slags kritikk og råd, siden jeg er i startfasen både med speilrefleks og program. Bildet har noe rødt i kantene, usikker på hvorfor. ISO 400 f/11 1/100s Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Du kan redigere bort det huset man ser såvidt nede til høyre i Photoshop e.l. Ellers synes jeg bildet var utrolig stilig Fin atmosfære. Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Du kan redigere bort det huset man ser såvidt nede til høyre i Photoshop e.l. Ellers synes jeg bildet var utrolig stilig Fin atmosfære. Takk Huset har jeg faktisk ikke lagt merke til selv, kanskje pågrunn av for svakt lys på pcn, så takk for hintet! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Fint bilde. Men synes det er litt "støy" i bildet? ISO verdien er jo ikke satt høyt, så lurer på om dette kanskje kan ha kommet av redigeringen i etterkant? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Fint bilde. Men synes det er litt "støy" i bildet? ISO verdien er jo ikke satt høyt, så lurer på om dette kanskje kan ha kommet av redigeringen i etterkant? Eller om det er et kompaktkamera med liten sensor. Reagerte også på støyen her... Lenke til kommentar
si Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Kult foto, veldig Mordor-aktig stemning. Støyen plaga meg overhodet ikkje her, synest det passa inn, faktisk. Likte himmelen godt. Usikker på om eg ville redigert vekk master og sånt, men ikkje den store i midten, den må vere der. Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Støyen tror jeg må ha kommet av redigeringen, da bildet er tatt med Canon EOS 550D. Det var litt støy i utgangspunktet og. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Tror ikke man får slik støy med 400 ISO når man bruker 550D, så er nok redigeringen som har gjort dette. (Tror jeg da...) 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Er som du sier bjerknez. Det finnes nesten ikke støy på 550d på ISO400... Hadde det gjort det så hadde det ikke vært et mye brukbart kamera Men ja, er nok redigeringen da, hvis du har kjørt eksponering opp i post Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå