jnordahlfinsveen Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei, jeg skal ikke stikke fakta under stol og erkjenner det derfor med en gang: Jeg vet ingenting om anlegg, verken stereoanlegg, hjemmekinoanlegg eller noe som har med dette og gjøre. Men, siden jeg er veldig glad i musikk, og er drittlei mp3-filer og andre digitale filer som er komprimert til døden, er jeg nå på utkikk etter et anlegg som kan spille vinylplater, men som må være istand til å koble til en pc, eller en iPod. Jeg er student så da sier det seg selv at jeg ikke har råd til noe skikkelig hifi-utstyr. Jeg ber om hjelp av dere, kyndige lydfolk til å hjelpe meg å finne en pakke, eller hjelpe meg å lage en pakke, der det er inkludert: - En forsterker - En plate/vinylspiller - To eller flere høyttalere - En subwoofer. Har fått med meg at rom og plass er ganske viktig, og anlegget vil bli plassert i et drøyt 16 kvm stort rom, som er nokså kvadratisk. Noen snille, hjelpsomme mennesker der ute som har peiling, og er istand til å hjelpe en fattig, rådvill student? (Må jo spille "svak" og "ynkelig"-kortet når de er tilgjengelig!) Mvh Jnordahlfinsveen Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Ettersom du ikke bor i et rom stort større enn min hybel (12kv) kan jeg fort si at du ikke vil ha noe som tar opp for mye plass. er selv veldig glad i lyd og anlegg og har testa det meste som får plass inne her, og kan si at det du vil ha er enten et greit hjemmekinoanlegg som også kan kobles på tv'en og til en evt platespiller. om du synes det er unødvendig med hjemmekinoanlegg, gå for kompakthøyttalere som har en sub med innebygd forsterker så du ikke trenger å kjøpe separat, da koster det gjerne langt mer og for kvalitet. så for hjemmekino tror jeg denne kan passe (?), om du heller vil ha kompakthøyttalere og har litt råd er dette noe som virkelig kan slå ann! Edit: holdt nesten på å glemme platespilleren. jeg har ikke særlig peiling på den slags, men har hørt en del av Numark, så kan være denne har sitt? de kan ihvertfall det meste om dj og avspillingsenheter Endret 29. mars 2012 av Suit-up Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 1. Hold deg til stereo. 2. Stativhøyttalere holder i massevis på et slikt rom, alternativt noen små gulvstående. 3. Når det gjelder platespiller - kjøp en brukt gammel Lenco/Dual eller tilsvarende. Mye bedre enn de billigste spillerne du får tak på til samme pris. Kom med en antydning til budsjett så blir det lettere å komme med konkrete forslag. http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,111493.msg113325.html#new Hva med denne pakken? Etterhvert kjøper du en brukt Cambridge Dacmagic, eller en annen kurant DAK med usb-tilkobling og et par til, slik at du kan bruke dette som utgangspunkt for digitale kilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå