Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin komposisjon..myk overgang mellom fargene..severdig detaljrik dør, men ikke mer, betyr antageligvis mer for deg :-)

Synes du burde lagt ut et større bilde slik at vurderingene kunne blitt mer fyldige .

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har ikke noe til overs for å legge ut bilder i størrelser som gjør det særlig attraktivt å rappe dem, så det blir hovedsaklig med disse størrelsene fra meg.

Ser likevel ikke problemer med å kunne gi tilbakemeldinger på det meste, med tanke på kontraster, komposisjon, utsnitt osv osv. Det eneste man kanskje ikke får vurdert er skaprhet og evt støy i fullversjon, men som med dette på 160 ISO i godt lys med det objektivet og 5D mk II er det sjelden støyproblemer å snakke om ;-)

Oppskarping kan man likevel bedømme på utlagt størrelse. Jeg skarper jo alltid etter hvilken størrelse som benyttes så oppskarpingen gjøres etter størrelse uavhengig om det er 600 pixler eller 10000 det eksporteres i.

Og det jeg ønsker tilbakemeldinger på er om komposisjoner, farger, kontrastvalg, ide osv osv fungerer. Jeg er ikke så interessert i evt støybemerkninger da jeg føler jeg har god komtroll på hvilken mengde støy som takles til hvor store utskrifter og forstørringer og printemetoder etter å ha fått laget en rekke bilder i 2,5 meters bredder samt siste ut nå som var 4,86 meter i bredde.

Har forståelse for at ikke alle ser like mye i dette bildet som jeg evt selv gjør, men fikk en ide jeg hadde lyst til å teste ut da det for meg får tanken i retning av noen bestemte ting uten at jeg nødvendigvis vil røpe hvilke for at andre betraktere kan legge sine egne ting i bildet. Derfor er heller ikke bildetittel mer konkret enn den er...

Takker for at du tok deg tid til din vurdering! Sånn setter man pris på...

Lenke til kommentar

Flotte detaljer! Likte kompen og mulighetene for ymse tolkinger! Fargene får emg til å lengte til sydligere strøk! En pluss for solstreifet på døren her, dette hever bildet i mine øyne!

Formatet står godt til nummeret på leiligheten! God 4'er! ;)

Lenke til kommentar

Flotte detaljer! Likte kompen og mulighetene for ymse tolkinger! Fargene får emg til å lengte til sydligere strøk! En pluss for solstreifet på døren her, dette hever bildet i mine øyne!

Formatet står godt til nummeret på leiligheten! God 4'er! ;)

Takker så meget. Du formidler at du opplever omtrent det jeg forsøker oppnå så da anser jeg det som godt på vei vellykket ;-)

Bildet fanget min intresse uten at jeg kan påpeke hva, Har nok med ferie drømmer og sol og gjøre :0)

Jeg synes om slike utsnitt.

Jeg kan ikke stemme ennå, er ny her, men 4 skal du få.

Takker for hyggelig tilbakemelding. Hyggelig du ble interessert. Var halvveis eksperimentelt fra mins side da jeg har sansen for bilder som ikke nødvendigvis forteller hele fortellingen, men åpner for at man selv kan legge noe i det. Ikke se lett å få til, men jo mer man øver desto nærmer kommer man...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...