Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mistanke om at min nabo bruker narkotika

Patrick123

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en nabo som jeg har nevnt i et par tråder her tidligere (høy musikk, mye uholdbar oppførsel osv.), men nå har jeg en relativt sterk mistanke om at han kjøper og bruker narkotika.

Ved flere anledninger har jeg overhørt han og vennene hans snakke i gangen (4 leiligheter med en fellesgang) og dette er samtalene som er viktigst:

Samtale 1:

- Nabo: "Jeg fikk fra *navn* og *navn*, men jeg ble ikke "speeda" nok av det.

Samtale 2:

- Nabo: "Jeg kjøpte 3 gram weed..."

- Annen person: "Hysj, ikke så høyt"

- Nabo: "Han prøvde å gi meg noe (her hører jeg ikke hva han sier).

Når det gjelder typen person så er jeg alt annet enn overrasket dersom han bruker. Problemet mitt er, hva bør jeg gjøre? Jeg vil ha han ut for alt i verden og det var galt nok når det bare var festing og musikk, men bruk av dop er noe helt annet.

Hva er det rett av meg å gjøre i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han leier og er nok på tynn grunn angående huseier.

Selvfølgelig har jeg jo tenkt på politiet, men dette er jo bare ting jeg har overhørt. Må det ikke være en viss form for bevis for at politiet skal gjøre eller kan de handle på bakgrunn av indisier?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor du bryr deg, eller hva du prøver å oppnå.

Ut i fra utsagnene er han ingen dealer. Om han leier er han heller ikke gartner. Så du har ingen grunn til å tro at han er knyttet til noen form for produksjon, distribusjon eller annen organisert kriminalitet, men vil kontakte politiet på grunn av tre gram cannabis for eget forbruk.

Ikke forvent stor prioritering fra politiet med mindre du bor i en liten landsby.

Endret av Pingas
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Ja, for det første de tenker på når de sitter hos kameraten og doper seg er at de skal stikke over gangen og drepe naboen. Da blir de hvertfall ikke tatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det beste er og si ifra! Men kanskje ta det til noen andre en politiet? en avrusning eller lignende? har flere venner som har hatt samme problem men som har vært så utrolig glad for at noen har sendt de på avrusning. men dette er jo ungdom unner 18 som kan ble tvunget dit. Det er en vanskelig sitvansjon. Håper det går bra med naboen din og deg! Sikkert ikke lett for noen av dere! lykke til!

Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/all/tl-19810522-025-022.html

Politiet må ha skjellig grunn til mistanke så vidt jeg vet. Om et anonymt tips om at du overhørte en samtale om narko-dealing gir Politiet skjellig grunn til mistanke vet jeg ikke, men det er verdt et forsøk.

Denne naboen er jo tydeligvis en pest og en plage. Muligens en fare også.

Ønsker deg lykke til. Håper du/dere i nabolaget blir kvitt den kødden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...