Gå til innhold

[Løst] Ny SSD

Anbefalte innlegg

Hei

Brodern skulle gjerne ha skaffet seg en ny SSD til systemet sitt, og da lurte jeg på om det var noen som hadde noen gode tips og komme med.

Greit om den ikke er så altfor dyr (ca. 1000 kr er en god pris), og det trengs ikke mer en SATA 2 (3.0gb/s) for han har ikke støtte til noe annet.

Setter stor pris på all den hjelp jeg kan få.

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om broren din fortalte deg/oss hva han har tenkt å lagre på SSDen. Av egen erfaring er 120~GB veeeeldig trangt om man legger inn OS, et par større programpakker ala photoshop/premiere/lightroom, et spill eller tre, og diverese annet småtteri.

Om han derimot legger spill på en separat mekanisk harddisk er 120GB en fin størrelse.

Intels' 520-series får mye skryt, og er den sandforce-baserte SSDen med lavest feilprosent. Ellers er Samsung 830 et godt non-sandforce alternativ, for de sandforce-paranoide.

Uansett hva han velger er backup et must! When shit hits the fan vil du ikke ende opp som han her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1424253&hl=&fromsearch=1

Lenke til kommentar

kk. Takker for hjelp.

Det er en systemdisk han vill ha til OS og programmer (ikke store prog. som photo shop osv) og en seperat HDD til spill, film osv... Så 120gb burde holde godt det. Har selv en gammel Intel (2n generasjon? tror jeg), som jeg aldri har hatt problemer med, men har hørt at corsair (eller crucial) har hatt en del problemer med at SSD'ene kræsjer etter en stund. Derfor var det greit å spørre litt. :)

Så SSD'ene er bakoverkompatible med andre ord? (trenger ikke SATA 3 port)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...