medlem-193513 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hei Har fått tak i en switch som nevnt i trådnavn. Det jeg lurer på er om hvordan man skal kjøre LACP på fire av portene dens da leverandøren av nettverk har fiber (single-link) og switchen har dual link, vi ble dermed nødt til å benytte LACP. Jeg har lest litt, og funnet ut at å kjøre: config int 1-4 disable int 1-4 lacp passive int 1-4 enable skal funke, men er det da automatisk uplink, eller er det noe styr med VLANS vi må ordne, eller finner switchen ut av dette selv? Vi skal kjøre en pfSense brannmur bak denne, og den tar seg av dns og dhcp. Vi har fått høre av ISP at vi får port/interface FA0/9 – 12 på en switch, og jeg antar det er deres utstyr, og ikke det som står på plassen vi leier sitt? Nettverksmap: ISP (LACP) > HP switch > PfSense > 24 port Cisco > også videre til resten av switchene.. Om noen kunne gått igjennom dette med meg i en post hadde jeg blitt glad, jeg har mest erfaring med Cisco, og å benytte en HP er helt nytt for meg. Takker på forhånd. Endret 29. mars 2012 av MichaelSJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå