Zinglit Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei, Har en Dell Inspiron 2200 fra 2004 som jeg ville oppgraderer minnet på. Den hadde bare 256MB. Jeg åpner opp og finner bare en slot. I manualen står det også at den bare har en slot. Jeg fjerner RAM og setter inn en 512MB brikke. Starter maskinen, men BIOS viser fortsatt 256MB. Merkelig tenker jeg. Fjerner brikken og starter opp igjen uten noe RAM. Den starter opp, BIOS viser fortsatt 256MB, jeg booter inn i BrowserLinux som også viser 256MB. Noen som kan fortelle meg hva som skjer? Legger ved brukermanual. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det pleier og være innebygd en del ram laptoppen deler med grafikkortet. Der er nok svaret ditt Lenke til kommentar
Zinglit Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) specs... Endret 29. mars 2012 av Zinglit Lenke til kommentar
Zinglit Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Det pleier og være innebygd en del ram laptoppen deler med grafikkortet. Der er nok svaret ditt Sikker? Det er vel heller slik at skjermkortet kan 'stjele' noe RAM... Uansett skulle vel BIOS vise endring i RAM når jeg tar ut/inn minnebrikker... Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det pleier og være innebygd en del ram laptoppen deler med grafikkortet. Der er nok svaret ditt Sikker? Det er vel heller slik at skjermkortet kan 'stjele' noe RAM... Uansett skulle vel BIOS vise endring i RAM når jeg tar ut/inn minnebrikker... Prøv en bios oppdatering. Lenke til kommentar
Zinglit Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Det pleier og være innebygd en del ram laptoppen deler med grafikkortet. Der er nok svaret ditt Sikker? Det er vel heller slik at skjermkortet kan 'stjele' noe RAM... Uansett skulle vel BIOS vise endring i RAM når jeg tar ut/inn minnebrikker... Prøv en bios oppdatering. Kan du begrunne hvorfor? Vil ikke oppdatere 'just because'. Lenke til kommentar
Zinglit Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 Hm, ser ut som den har minne limt rett på hovedkortet i tillegg til at den har en mem-slot...? http://www.notebookforums.com/t/208290/inspiron-2200-ram-upgrade-question Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Det pleier og være innebygd en del ram laptoppen deler med grafikkortet. Der er nok svaret ditt Sikker? Det er vel heller slik at skjermkortet kan 'stjele' noe RAM... Uansett skulle vel BIOS vise endring i RAM når jeg tar ut/inn minnebrikker... Prøv en bios oppdatering. Kan du begrunne hvorfor? Vil ikke oppdatere 'just because'. Hvorfor ikke. Oppdateringer er jo bare forbedringer av den nåværende versjonen. Best å ha de nyeste versjonene. Lenke til kommentar
Zinglit Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2012 YES! ...og der var problemet løst. RAMbrikken var ikke ordentlig satt i! Det så ut som den stod fint, men man måtte presse endra lengre inn... OS viser nå 760MB og vips har jeg en campingvogn-laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå