Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk ikke biletter og hadde for øvrig ikke planlagt å delta i The Gathering 2012, men satser på å bli med påsken 2013. Men, jeg har et problem, og er ganske sikker på at svært mange andre har det samme problemet. Jeg skal ha med flere datamaskiner.

Det blir vel snakk om 1 stasjonær og 1-2 bærbare. Men til det trenger jeg internett! Jeg vil helst dra nytte av de flerfoldige gb/s man får (300gb/s neste år?), og til det trenger jeg en nettverkssplitter som har kapasitet til det.

Den jeg har hjemme, klarer godt nok 500 mb/s. Det er ganske langt ifra hva jeg vil ha.

Prismessig kan dere komme med alle mulige priser, men håper på noe som er litt billig. Budsjettet ligger på rundt 1000-1500 kroner til selve internett-delen.

I tillegg, lurer jeg på dette:

Har internett-ledninger noen kapasitet? I så fall, hvilke typer gir best kapasitet?

Håper på raskt svar, da jeg holder på med hylledesignet, og jobber med et selvbygd mini-12v-kjøleskap (som for øvrig skal brukes til drikkevarer, da den blir kjølt ned av én enkelt vifte).

Gleder meg allerede!

Mvh CasterAnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På TG vil man vel bare få en port på en switch som gir deg 1gbit, hvis jeg ikke husker feil. Om du får lov til å ha med egen switch er jeg usikker på. Du vil jo ikke trenge utstyr som klarer over 1gbit, for det er der hver enkelt får.

Av kabler så skal CAT5e holde.

Lenke til kommentar

Ja, da er det veldig rart at de reklamerer for 200 gb/s når selve brukerne får utbytte av "bare" 1 gb/s.

Gledet meg velig til 200 gb/s, men det ser visst ut til at de ikke har gitt riktig informasjon... På TG sine hjemmesider tror jeg det står 200 gb/s der også.

Lenke til kommentar

Ja, det er 200gbit inn i skipet. Dette blir delt og gir max 1gbit til hver person. 200gbit til hver hadde jo blitt totalt 1000tbit.

Og hvordan mener du at man skal bruke 200gbit? Vanlige nettverkskort i dag er jo på 1gbit.

Endret av Geeek
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Vel vi fikk aldri brukt for de 200gbit/s heller da :p

Den ene dagen da vi hadde hardkjør på nettet (fredagen tror jeg) peaket vi på ca 63 gbit/s, som forøvrig er verdensrekord i nettverks bruk av ett arrangement.

Fun fact: På samme tidspunkt som TG satte rekorden brukte hele resten av norge BARE 50gbit/s :p

Så lykke til med å makse ut den 1gbit/s som du får inn til maskinen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...