Cuneax Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Lanseres i Europa neste måned. Nå kommer den bøyelige e-papirskjermen Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Yes, jeg elsker ny teknologi, dette er kanskje ikke så praktisk nå, men jeg ser for meg det kan bli bedre i løpet av 5 - 10 år 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 29. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2012 På tide. Er temmelig lei av at skjermene alltid knuses når jeg slår på dem med en gummihammer. 15 Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Og hva tjener verden på dette? Ingenting. Lenke til kommentar
Populært innlegg Martin HaTh Skrevet 29. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2012 Og hva tjener verden på dette?Ingenting. Slik kan man jo velge å se på det meste her i verden. Hva tjener vi på å ha musikk? Hva med underholdning generelt? Hva tjener vi på å ha ulike malingfarger i butikken, eller forskjellige typer melk? Jeg er sikker på at noen finner et veldig nyttig bruksområde til dette også. 11 Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Men altså, hva er spesielt med en bøyelig skjerm? I mine øyne har den ingen funksjon. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Men altså, hva er spesielt med en bøyelig skjerm? I mine øyne har den ingen funksjon. Det har gjerne ingen stor nytte nå, men det er jo ett skritt framover fordet. Og gjerne senere i tiden, blir denne bøyelige skjermen til noe vi faktsik har bruk for.(ikke spør meg) -DahPain Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Kan være relevant til ulike yrker som krever skjermer som tåler mye, eventuelt kanskje på ulike verktøy? Jeg tenker ihvertfall i retning mot mer fysiske yrker, som krever veldig spesifikke verktøy (med vinkel der skjermen skal være) og tåle slitasje. Og siden den er så tynn og bøyelig, kan den vel kanskje bli sydd inn i klær? For hardware geeks og generelt sett dataverden, er det sikkert ikke så veldig mye nytte av noe sånt enda Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Men altså, hva er spesielt med en bøyelig skjerm? I mine øyne har den ingen funksjon. Det virker jo veldig begrenset å framstille det som man har ingen nytte av en bøybar skjerm? Nytteverdien bør være relativt åpenbar? AtW 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Rattlebone: Mange blir slitne av å se på tradisjonelle skjermer (LCD, Plasma, CRT osv). Denne skjermen er basert på e-ink som er omtrent like behagelig å lese på som papir. Det er en stor fordel. Ulempen til nå har vært at man ofte blir slitne i armene av å holde glassbaserte e-ink skjermer. Denne varianten er lett nettopp fordi den er bøyelig. Bøyelighet betyr at skjermen ikke må beskyttes mot bøying med en stiv ramme og stivt glass. Denne skjermen kan man dra opp av sekken/veska på toget og holde som en tynn og lett avis og lese uten å bli så sliten i øynene som man blir av vanlige skjermer. Papiraviser har den ulempen at de må ha mange og store sider for å få plass til en fornuftig mengde innhold. Det gir ganske høy vekt. Det er ikke uvanlig at et eksemplar av f.eks Lørdags-Dagbladet veier rundt halvkiloen. Så selv om det ikke er så slitsomt for øynene så kan det bli slitsomt for armene i lengden. Elektroniske skjermer trenger ikke ørten sider og kvadratmeter fordi skjerminnholdet kan endres. Håper du ser nå hvorfor bøyelige e-ink skjermer er et realt "kinderegg". 4 Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Men altså, hva er spesielt med en bøyelig skjerm?I mine øyne har den ingen funksjon. Det vil blant annet være utrolig mye lettere å ha med seg avisen når man drar steder enn med dagens papiraviser. Hvis man videreutvikler denne teknologien og bruker den på mobiltelefoner vil det for eksempel være utrolig mye lettere/tryggere å ha den i lommer/sekker/bager enn med dagens telefoner. Ser Simen1 var rett før meg. Endret 29. mars 2012 av 35P3N Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Og hva tjener verden på dette?Ingenting. Hva verden tjener på dette? Dette er en stepping stone til usynlighets kapper, den nye ghillie suiten. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Klær med reklame som blir byttet etter hvor du er Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Endelig kan jeg spille av film på dassrullen 2 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Det er ikke uvanlig å knuse skjermen på en Kindle ebok, og jeg pakker min Sony ebok i en tykk veske for å unngå å skade den. En annen fordel med denne 6" skjermen er at den har høy oppløsning istedenfor det vanlig 800x600. Man vil neppe merke dette når man leser bøker, men det vil være en fordel hvis man vil lese PDF-dokumenter med grafikk. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Fornuftige poeng fra siemen1 (som vanlig) , er ikke uten grunn at jeg antar at e-ink portable miniskjermer kommer til å bli den nye måten å lese media / aviser på i fremtiden. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Støtter Malvado her - simen1 tar det på kornet. En eBook med bøyelig skjerm kan lages som en enkel skinnperm (som omslaget på Kindle), med en eller to skjermer. Den vil trolig ikke være mer enn 4 - 6 mm tykk og ha vekt med perm på rundt 100 gram. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Det er jo heller ikke til å skyve under en stol at E-ink-skjermer er vanvittig strømgjerrige ift. lignende teknologier. Endret 29. mars 2012 av SilverCRX Lenke til kommentar
probin Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 hva kommer prisen på a tru.. forhåpentligvis mindre enn ipad og andre nettbrett Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Lurer på om det blir salg av skjermaviser etterhvert, selv om det innlysende nok er unødvendig. Kan jo bare legge til mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå