Andycore Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei. Fikk tilbud om en ny jobb som jeg sa ja til. Når jeg leverte oppsigelsen til min gamle arbeidsgiver ønsket han og komme med et tilbud for å prøve å beholde meg i bedriften. Så spørsmålet mitt er om jeg har lov til og trekke meg fra jobbtilbudet jeg allerede har sagt ja til, vis min gamle arbeidsgiver kommer med et bedre tilbud? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Så lenge du ikke har signert på arbeidsavtalen skulle ikek det være noe problem, nei. Lenke til kommentar
Andycore Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Så lenge du ikke har signert på arbeidsavtalen skulle ikek det være noe problem, nei. Det som er tingen, har signert på arbeidsavtalen. Men får se, tror ikke gamle arbeidsgiver kan gi meg noe bedre tibud uansett ettersom jeg har økt 130 000 i lønn på den nye jobben. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 god snakk med den nye arbeidsgiveren. forklar han hvordan saken ligger ann. her har du muligheten til å presse lønna og andre goder opp. se hva den gamle arbeidsgiveren kommer med og vurder. du kan hinte til hva du får på den nye jobben. så vil kanskje den gamle prøve å matche med det samme. men hver forsiktig. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Mener der er noe regelverk rundt begrenset gyldighet av kontakt før første arbeidsdag. Regner med du uansett har prøvetid / opplæring i den nye bedriften, og sier du alt nå at du ikke ønsker jobben likevel så er det lite poeng for de å betale deg en høy lønn i 3 umotiverte måneder på opplæring før du slutter. Endret 31. mars 2012 av thelomen Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Man har som regel bare en måneds oppsigelsestid i prøvetiden. Så det er fullt mulig å ombestemme seg. Regner med at tidl arb.giver klarer å vente en måned på deg Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Du er nå bundet til den nye arbeidsavtalen, les her: http://www.tekna.no/portal/page/portal/tekna/SHOW_POPUP?p_d_i=-128&p_d_c=&p_d_v=11455. Dersom du er ansatt på prøvetid har du mye kortere oppsigelsestid. Likevel vil nok ikke din "nye arbeidsgiver" være veldig interessert i å la deg starte i stillingen du har sagt opp i, da den tiden og ressursene de må bruke på å trene deg opp vil være bortkastet. Forklar eventuelt situasjonen, og de vil nok ikke være vanskelige på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå