Gå til innhold

Konfirmasjonsgave - hvor mye må en ut med?

Anbefalte innlegg

Mine to nevøer (tvillinger) er konfirmanter i år. Så er spørsmålet, hvor mye skal de ha i gave? Hva er standard nå for tiden?

Husker jeg ble ikke rik for 17-18 år siden. Jeg kommer ikke i selskapet, men i kraft av å være onkel må jeg vel gi noe likevel?

Er det akseptabelt å gi en ting i stedet? Da slipper en kanskje rimeligere unna hvis en kan gi noe som "kan være dyrt" men ikke nødvendigvis...

Noen forslag til både sum og evt en ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Dette varierer enormt fra familie til familie, og vanskelig å svare på. De fleste konfirmanter ønsker seg nok penger, da det for mange er den første muligheten til å ha en større sum de kan kjøpe seg noe dyrere for uansett om det er moped, spare til serttifikat og bil, klær, horer, pc eller fest og fanteri. I min familie så avtaler vi oss imellom hva man skal gi, dvs onkler og tanter snakker sammen og blir enige om en sum. Skal i bryllup i samme familieforhold, og gir da 1500 som bryllupsgave. Ville derfor tippe at 1000-1200 ville vært normalt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan komme feil ut. Om de andre tanter og onkler gir en tusenlapp hver og så kommer den rike onkelen og gir en million vil tusenlappen se stusselig ut. For familiefreden bør man derfor gi det samme. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...