morgan_kane Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hei, jeg finner ikke ut hvor jeg får kjøpt meg egen løypeplog til snøscooter, eller hvor man får lånt en så jeg skal lage min egen. Har en gammel palle som er ting, den tenker jeg er en fin plass å bynne med. Så kommer spørsmålet, hvor bred og dypt skal sporet være? og hvor mye plass skal vær ski ha? og hvodan kan jeg lage en arm som er stiv nokk og tåler belastningen av å bli trekt etter snøscooter? Endret 29. mars 2012 av morgan_kane Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Problemet er vel også at snøskoteren i seg selv lager masse spor som ødelegger for det du vil lage. Du bør vel derfor ha en konstruksjon foran på plogen som først glatter ut snøen før sporene lages. Bredde osv kan du teste ut ved å stå på ski selv slik du føler er naturlig. En løsning kan være å ha en u formet plog som glatter ut snøen, og så ha en nedsenkbar greie mellom bena på uen som lager sporene. Så fyller du på med vekt oppå uformen. F.eks. Litt av poenget er vel også å ha litt kontroll på dette. En løs snor funker, men du får ingen god kontroll. Ville vel sett på å lage en gravemaskinarm aktig sak med div fjærer eller sylindere som tok unna for bevegelsene og sørget for gjevnt press. Ser ut som det blir noen timer i garasjen med sveising og mekking :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå