Aizen Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei jeg har en asus g74sx og har brukt en usb mus hele tiden på den, men idag når jeg startet den så sluttet musen å respondere! har prøvd å koble til en annen mus men den heller fungerer ikke! ser at det ble oppdatert usb drivere i natt, men har ikke peiling på hvordan jeg tilbakestiller driverene:( Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Gå inn i bios og slå på at usb funker uten drivere (native usb support eller lignende). Start opp pc, hent ned nye musdrivere fra produsenten, avinnstaller de gamle og legg til de nye. Om det har skjedd noe med hele usb supporten må du vel ha nye chipset drivere. De finner du på produsentens sider. Videre kan det hjelpe med ny bios, har vært borti usb problemer som måtte løses med ny bios. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Gå inn i bios og slå på at usb funker uten drivere (native usb support eller lignende). Start opp pc, hent ned nye musdrivere fra produsenten, avinnstaller de gamle og legg til de nye. Om det har skjedd noe med hele usb supporten må du vel ha nye chipset drivere. De finner du på produsentens sider. Videre kan det hjelpe med ny bios, har vært borti usb problemer som måtte løses med ny bios. Fant ikke det der native usb greiene i biosen Og bios oppdateringen er en filtype jeg ikke kan åpne? hva gjør jeg! Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 har nå prøvd å avinstallere driverene som ble installert i natt men ingen hell:( når jeg går inn på enhetsbehandling står det varselstrekant og at det er noe galt med driverene. blir så jæ#" sint! vær så snill å hjelp meg! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Skal du oppdatere bios, er det ofte en beskrivelse av fremgangsmåten der du laster den ned. Normalt er det et valg i bios hvor du kan velge å oppdatere. På min pc så legegr jeg fila på en tom minnepinne formatert med fat32, velger oppdater i bios og så finner den fila på minnepinnen og ordner resten selv. Andre pcer klikekr man på en exe fil man laster ned og så ordnes resten. Hver produsent har sitt system. Litt usikker på om det er selve usb som har krasjet eller musdriveren. Virker annet du kobler til usb? Isåfall er det kun musa. De fleste muser kan du hente driver til hos produsenten. Last ned fila og innstaller etetr at du har fjernet den gamle. Aner ikek hva som har skjedd hos deg, men ikke mye annet å gjøre. Musa kan du fjerne fra enhetsbehandlingen, men pleier bli lagt til ide du plugger den til igjen. Om driver har krasjet så kan det være at f.eks antiviruset blokkerer installasjonen. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Skal du oppdatere bios, er det ofte en beskrivelse av fremgangsmåten der du laster den ned. Normalt er det et valg i bios hvor du kan velge å oppdatere. På min pc så legegr jeg fila på en tom minnepinne formatert med fat32, velger oppdater i bios og så finner den fila på minnepinnen og ordner resten selv. Andre pcer klikekr man på en exe fil man laster ned og så ordnes resten. Hver produsent har sitt system. Litt usikker på om det er selve usb som har krasjet eller musdriveren. Virker annet du kobler til usb? Isåfall er det kun musa. De fleste muser kan du hente driver til hos produsenten. Last ned fila og innstaller etetr at du har fjernet den gamle. Aner ikek hva som har skjedd hos deg, men ikke mye annet å gjøre. Musa kan du fjerne fra enhetsbehandlingen, men pleier bli lagt til ide du plugger den til igjen. Om driver har krasjet så kan det være at f.eks antiviruset blokkerer installasjonen. Har testet med andre muser men ingen virker, og det kommer jo strøm i musen eller hardisken jeg kobler til. alt dette skjedde i natt når nye drivere ble installert. minnepinner funker ikke når usben ikke funker:(. Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Kjøp trådløs mus. USB-mus er bare et herk uten like. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 og mottakeren til den trådløse musa skal plugges hvor? Usb porten, kanskje? Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Tenkte mest på ledningen. Men det er vel ikke det som er problemet her. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Litt forvirret nå. Det komemr strøm til mus og harddisk når de plugges til usb, men minnepinne fungerer ikke? Høres ut som om selve usb portene har tatt kvelden. Kanskje enklest å formatere og legge in win påny. Hadde en lignende opplevelse for noen uker siden. En win oppdatering gjorde noe i registeret som klusset til bl.a musa. Hadde drivere og os dvd liggende, så formaterte og 2-3 timer etetrpå var alt tilbake og problemet løst. Raskere enn å knote med noe som kanskje ikke lar seg løse. Hadde en felles mottaker for mus og tastatur, men har byttet ut musa. Etter oppdateringen ble musa som hørte til felles mottaker lagt til av win og umulig å fjerne. Har nå en spøkelsesmus i tillegg til den som er aktiv. Snakket med microsoft om dette, og de bekreftet at når man har felles mottaker vil anhetene som hører til legges til selv om de ikke er aktive og forsøkt fjernet. Har ikek skapt noe problemer for meg, utover en irritasjon over at det ligger en ekstra mus i systemet som forlengst er havnet i søpla og som er umulig å få fjernet. Endret 29. mars 2012 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Prøv først en systemgjenoppretting. start->programmer->tilbehør->systemverktøy->systemgjennoppretting. Hver gang du innstallerer noe skal det lages et opprettingspunkt. Prøv en som går 3-5 dager tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå