3irik Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Gjør det magisk by skrivebord, on Flickr Tok dette bildet under UKA-11 i Trondheim. Ganske mye etterarbeidet. Poenget er at det skal virke litt urealistisk og magisk, litt i harry potter stil, men ikke helt borte i en annen verden likevel. Synes selv det mangler litt "pop", men jeg klarer selv ikke helt å sette fingeren på det... Endret 29. mars 2012 av 3irik 1 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Ikke det at jeg har noe særlig å komme med når det kommer til bilder, men roter meg borti denne kroken av forumet av og til også. Så får vel spørre. Hva er det som liksom skal være urealistisk og magisk ved dette bildet? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2012 Haha, nettopp! Jeg har kjørt opp fargene en del, men gikk tilbake igjen på det etterhvert, så meg vel blind på det. Kan hende det hjelper om jeg overdriver detail mer på hdr... kommer tilbake med en ny versjon om jeg blir fornøyd Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 Haha, nettopp! Jeg har kjørt opp fargene en del, men gikk tilbake igjen på det etterhvert, så meg vel blind på det. Kan hende det hjelper om jeg overdriver detail mer på hdr... kommer tilbake med en ny versjon om jeg blir fornøyd Dette ser igrunn ikke urealistisk ut i det hele tatt. Ved første øyekast ville jeg tenkt "fin komposisjon" og ikke noe særlig mer. Hvis du vil lage det litt magisk ville jeg guffet opp vibrancen litt, kanskje lagt på en svak tint av mørk farge og boostet clarity til 100% Lenke til kommentar
si Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 Viss det er Harry Potter- feelingen du er ute etter, så synest eg det funkar best uten at det ser overnaturleg ut. Altså, eit fredeleg og normalt, nesten kjedeleg, landskap, og så den merkelege boksen som ingen skjønar kva er, som ligg heilt malplassert midt på ein plen. Synest det gjev meining slik det er, eg. Magien midt i kvardagslivet, liksom. Artig bilete Bakgrunnen er skarp og velkomponert, savnar ingenting der. Litt intetsigande, men det er jo poenget jmfr mi tolking. Skulle du dra i spakane her så burde det vore på sjølve boksen bare. Trur ikkje eg ville likt dette biletet i HDR (men du må jo gjerne prøve). Lenke til kommentar
3irik Skrevet 30. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 Viss det er Harry Potter- feelingen du er ute etter, så synest eg det funkar best uten at det ser overnaturleg ut. Altså, eit fredeleg og normalt, nesten kjedeleg, landskap, og så den merkelege boksen som ingen skjønar kva er, som ligg heilt malplassert midt på ein plen. Synest det gjev meining slik det er, eg. Magien midt i kvardagslivet, liksom. Artig bilete Bakgrunnen er skarp og velkomponert, savnar ingenting der. Litt intetsigande, men det er jo poenget jmfr mi tolking. Skulle du dra i spakane her så burde det vore på sjølve boksen bare. Kan hende urealistisk var feil vei å gå ja... jeg har en annen versjon der jeg har redigert en del nå, men som du sier så fungerer det ganske godt sånn det er nå, og jeg sier meg fornøyd tror jeg! Trur ikkje eg ville likt dette biletet i HDR (men du må jo gjerne prøve). Det er allerede i HDR, hvis ikke hadde himmelen vært ganske utbrent i lysforholdene der, men jeg har vært litt forsiktig når jeg har dratt i spakene Andre redigeringen; Gjør deg magisk! 2 by skrivebord, on Flickr Lenke til kommentar
si Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 Viss det er Harry Potter- feelingen du er ute etter, så synest eg det funkar best uten at det ser overnaturleg ut. Altså, eit fredeleg og normalt, nesten kjedeleg, landskap, og så den merkelege boksen som ingen skjønar kva er, som ligg heilt malplassert midt på ein plen. Synest det gjev meining slik det er, eg. Magien midt i kvardagslivet, liksom. Artig bilete Bakgrunnen er skarp og velkomponert, savnar ingenting der. Litt intetsigande, men det er jo poenget jmfr mi tolking. Skulle du dra i spakane her så burde det vore på sjølve boksen bare. Kan hende urealistisk var feil vei å gå ja... jeg har en annen versjon der jeg har redigert en del nå, men som du sier så fungerer det ganske godt sånn det er nå, og jeg sier meg fornøyd tror jeg! Trur ikkje eg ville likt dette biletet i HDR (men du må jo gjerne prøve). Det er allerede i HDR, hvis ikke hadde himmelen vært ganske utbrent i lysforholdene der, men jeg har vært litt forsiktig når jeg har dratt i spakene Åja Men det andre var meir overdrevent, ja. Likte absolutt det første betre, og ville sagt meg veldig nøgd med det. Kjenner at eg lurer veldig på kva den boksen er, men det hadde kanskje øydelagt alt om eg fekk vite det... Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2012 Digget bilde nr 2 mye bedre. Det var kult og se på og ble ikke så kjedelig å studere som det første Tøft Lenke til kommentar
cfager Skrevet 2. april 2012 Rapporter Del Skrevet 2. april 2012 Bildet hadde antagelig blitt vesentlig bedre dersom du la deg langflat før du knipset det. Fått med mer av bakken før den oransje boksen. Gjerne fått en kompis eller tilfeldig forbipasserende til å holde vekke grenene som blokkerer for slottet. Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 14. april 2012 Rapporter Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Bildet hadde antagelig blitt vesentlig bedre dersom du la deg langflat før du knipset det. Fått med mer av bakken før den oransje boksen. Gjerne fått en kompis eller tilfeldig forbipasserende til å holde vekke grenene som blokkerer for slottet. Er enig med cfager, grenene blir for dominerende. Ville selv forsøkt å sette meg mer på huk. Ikke spesielt fan av uskarpheten i venstre del av bildet heller, kunne kanskje forsøkt å kutte den delen vekk, men det hadde vel plassert boksen på feil sted. Mulig enda lavere blenderåpning? God ide med bilde Endret 14. april 2012 av ^aM^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå