Konamixx Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Har et lite problem i Excel. Har en liste med hvor det er to kolonner, det ene er navn og det andre er beløp. Jeg vil ha sortert pr navn, antall ganger det er et beløp i beløpskolonnen. For å gjøre dette enkelt så jeg for meg at at jeg skulle be excel først slå opp navnet og deretter sjekke nabokolonnene om det var et annet tall enn 0 (null). Hver for seg har jeg ingen problemer med funksjonene. Bruker antall.hvis funksjonen for å luke ut feltene det faktisk er et beløp, og en enkel hvis funksjon for å luke ut navnet. Det ser altså noe slik ut: A B Navn Beløp Per 0 Pål 0 Per 15.000 Adam 30.000 Hans 10.000 Per 20.000 Resultatet jeg ønsker å få ut blir slik: Per 2 Pål 0 Adam 1 Hans 1 Her er formelen jeg trodde skulle fungere, men den gir meg helt håpløs tall tilbake. =ANTALL(HVIS(A1:A5=PER;HVIS(B1:B5;"<>0");0)) Er det noen som har en ide hvor jeg gjør ting feil? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei, Du er ikke veldig langt unna løsningen: =ANTALL.HVIS.SETT(A:A;"per";B:B;"<>0") 1 Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Takker Frikky, funket utmerket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå