Gå til innhold

[Løst] Kjøp av PSU til denne builden

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på utkikk etter en PSU til denne builden:

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

ASUS P8Z68-V LX Z68 S-1155 ATX

CORSAIR VENGEANCE DDR3 1600MHz 4GB CL9

SEAGATE BARRACUDA® 500GB, 7200 rpm.

DVD/RW-BRENNER

CORSAIR CARBIDE 500R MIDI TOWER

XFX ATI RADEON HD 5850

Har sett på disse PSU'ene:

Corsair TX V2 750W

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Pris: 799,-

Corsair TX V2 650W

Pris: 669,-

og denne

OCZ Modxstream 700W

Pris: 599,-

Er noen av de nevnte strømforsyningene gode?

Jeg er altså på utkikk etter en PSU som klarer å kjøre builden min uten problemer, og er fremtidsrettet, siden jeg har tenkt til å oppgradere skjermkortet til et GTX 560 Ti etter hvert. P

Det er også viktig at PSU'en har lange nok kabler for cable management og den trenger ikke være modulær.

Pris: max 800 kr.

EDIT: skriveleif

Endret av NiJoh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, alle disse er gode strømforsyninger. OCZen var jo et bra tilbud, og er en god strømforsyning

har selv corsairen du har nevnt (650) og er meget fornøyd. ingen problemer med for korte kabler i Big toweret jeg bygget i. ANBEFALES

den er også god nok til dette systemet. 750w ville blitt overkill tror jeg (correct me if im wrong)

så lenge du ikke skal ha SLI holder det lenge med 700w. Har aldri bygget med en OCZ strømforsyning, men de kommer godt ut i tester og reviews. Kan ikke anbefale den da jeg aldri har bygget/brukt den. Corsair sine produkter er kvalitet, og anbefales sterkt av meg.

- Aksel

Lenke til kommentar

ja, alle disse er gode strømforsyninger. OCZen var jo et bra tilbud, og er en god strømforsyning

har selv corsairen du har nevnt (650) og er meget fornøyd. ingen problemer med for korte kabler i Big toweret jeg bygget i. ANBEFALES

den er også god nok til dette systemet. 750w ville blitt overkill tror jeg (correct me if im wrong)

så lenge du ikke skal ha SLI holder det lenge med 700w. Har aldri bygget med en OCZ strømforsyning, men de kommer godt ut i tester og reviews. Kan ikke anbefale den da jeg aldri har bygget/brukt den. Corsair sine produkter er kvalitet, og anbefales sterkt av meg.

- Aksel

Okei :) takk for svar. Så på en kommentar på newegg angående ocz psuen og skrev at den hadde 553W på 12V-railen. Hva betyr det? er det noen som har noen erfaring med OCZ sine psuer?

Lenke til kommentar

Det betyr at 12v railen kan tåle en last på opptil 46 amper...en psu sin watt effelkt baserer seg på 3v+5v+12 som til sammen gir for eksempel 750w. Er jo ikke poeng å ha en strømmforsyning som gir 200w på 3v når man knapt nok bruker 3v railen...derfor er det viktigerer at den tåler høy last på 12v railen som faktisk er den man bruker mest (strøm til hovedkort,cpu,gpu osv)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr at 12v railen kan tåle en last på opptil 46 amper...en psu sin watt effelkt baserer seg på 3v+5v+12 som til sammen gir for eksempel 750w. Er jo ikke poeng å ha en strømmforsyning som gir 200w på 3v når man knapt nok bruker 3v railen...derfor er det viktigerer at den tåler høy last på 12v railen som faktisk er den man bruker mest (strøm til hovedkort,cpu,gpu osv)

Okei :) Så da bør jeg styre unna ocz 700w psuen og gå for corsair TX 650 V2? kjipt at ocz skal bruke 700W som markedsføringsjippo, når det egentlig er en 550W strømforsyner.

Lenke til kommentar

er jo en 700w for den skal jo faktisk gi ca 700w totalt på 3v, 5v og 12 railen. Les heller litt i specsen eller finn tester som sier noe om 12v rail lasten. Er også andre ting som har litt å si for om en strømmforsyning er god eller ikke. Virkningsgrad kan jo være noe å se på. Høy virkningsrad betyr at mer av strømmen den tar inn går ut igjen som strømm til hovedkort og slikt i stedet for VARME. Høy virkningsrad gir da altså mindre varme som igjen fører til en stillere strømmforsyning. Andre ting som også bør se på er hvor store spenningsfall som oppstår når man øker lasten på strømmforsyningen. greit at den gir 12 v ved 200w last men hva ved 450 eller 500w er den nede i 11,5 eller ligger den fortsatt tett opp under 12v. Dårlig konstruerte psuer har en tendens til å avike mer ved høy last en gode psuer..

Min annbefaling er å lese gjennom et par tester av psuene du vurderer...og ikke se deg blind på totalt antall watt en psu er oppgitt til. Husker med skrekk og gru tilbake til qtek strømforyningene som hadde veldig store skrytetall men som nesten ikke leverte i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg ville sett litt på NZXT Hale90 550W som er anbefalt noen innlegg over. Billigste butikk er CDON, som tar 844 inklusiv frakt.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=640129

Den leverer nok til ditt nåværende skjermkort og vil heller ikke ha problemer med det du tenker å oppgradere til. Den er ikke modulær og har mange og lange kabler og er av bedre kvalitet enn de alternativene fra Corsair og OCZ som nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...