haavard0210 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Lurer på noen få ting ang oljeutvikling i Norge. Hvordan har oljeutvinningen påvirket det norske samfunnet, politisk, økonomisk og kulturelt? (70-80 tallet) Svar her eller link til relevante sider Takk! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Skulle ikke denne vært postet under "Skole- og leksehjelp"? Lenke til kommentar
haavard0210 Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 Skulle ikke denne vært postet under "Skole- og leksehjelp"? ah, ny her. skal rette opp Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Skulle ikke denne vært postet under "Skole- og leksehjelp"? Ved tanke på at han ikke skriver at han skal bruke dette til skole eller lekser, og at temaet så absolutt hører til samfunn, og at temaet er uhyre interessant, mener jeg det hører hjemme under "samfunn" Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Skulle ikke denne vært postet under "Skole- og leksehjelp"? Ved tanke på at han ikke skriver at han skal bruke dette til skole eller lekser, og at temaet så absolutt hører til samfunn, og at temaet er uhyre interessant, mener jeg det hører hjemme under "samfunn" If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck... Når du har vært her litt lenger og sett litt fler innlegg så vil du lære å se forskjell på skoleoppgaver og andre spørsmål. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Skulle ikke denne vært postet under "Skole- og leksehjelp"? Ved tanke på at han ikke skriver at han skal bruke dette til skole eller lekser, og at temaet så absolutt hører til samfunn, og at temaet er uhyre interessant, mener jeg det hører hjemme under "samfunn" If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck... Når du har vært her litt lenger og sett litt fler innlegg så vil du lære å se forskjell på skoleoppgaver og andre spørsmål. hehe morsom du. Jeg så veldig godt at det var skolerelatert, men det er fremdeles et spørsmål som også passer fint under Historie. Kanskje du vil lære å se sammenhengen når du har vært her litt lenger og har sett litt flere innlegg Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 hehe morsom du. Jeg så veldig godt at det var skolerelatert, men det er fremdeles et spørsmål som også passer fint under Historie. Kanskje du vil lære å se sammenhengen når du har vært her litt lenger og har sett litt flere innlegg Fem år og ni-gangen på antall innlegg bør vel egentlig si sitt. Når det gjelder påvirkningen av en så drastisk økning av tilgang på kapital som inntektene fra oljen har på samfunn så er det veldig forskjellig fra kultur til kultur og Norge står i så måte i en særstilling i forhold til oljeproduserende land i midtøsten og søramerika. Denne særstillingen kommer nok av den høye sansen kollektivismen hadde da oljen ble funnet som igjen har rot lenger tilbake enn 70- og 80-tallet. Da må vi tilbake til unionsoppløsningstiden og kommunismens innflytelse i mellomkrigsårene. Dette blir ikke interessant med mindre vi sammenlikner oss med andre oljeprodusenter både i samme geografiske område og i verdenssammenheng, men det er utover grensen for denne skoleoppgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå