Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg ble svindlet.


carpsdi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kreditt til mindreårige:

Banker og butikker har ikke lov til å gi kreditt til mindreårige (MasterCard, VISA, Handlekonto osv osv). Det er jo akkurat det du har gjort. Du har kjøpt en PC til han, og ikke tatt i mot betaling på forhånd.

 

Men jeg begynner å tvile på at denne karen er 15år, og adressen pc'en er levert på kan være falsk.. Er det slik at personalia/adresse er falskt så har du en sterkere sak med Politiet, da er det helt klart ren svindel. Og er karen 15 så bør det være ganske greit å få tilbake pc'en hvertfall. Politiet tar nok kontakt med foreldre hvis det er tilfellet.

Endret av Putresopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan kom du dit da? Tok han kontakt med deg? Gjorde du det helt ut av det blå? Hadde dere pratet om dette? Hva ble sagt? Altså, hvorfor gjorde du dette?

 

Gjorde jo det for å tjene penger.., forhåpentligvis, ved hjelp sv min dell rabatt.

 

 

Hvem er mva-pliktig?

 

 

Merverdiavgift (mva, eller "moms" i dagligtale) er en omsetningsavgift på det endelige forbruket av varer og tjenester. Utgangspunktet er at det skal beregnes merverdiavgift ved all omsetning.

Dette innebærer at alle varer og alle tjenester som omsettes innenlands blir avgiftspliktige med mindre de er særskilt fritatt eller unntatt fra beregning av merverdiavgift.

 

Grensen er på 50.000,- idag, for en periode på 12 mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være at du er svindleren i denne sammenheng? Synes ikke storyen din henger helt på greip.

 

Jeg er da en gutt som starter på vgs.

http://www.diskusjon...l=&fromsearch=1

 

Har da skaffet Alienware M17X, og den gir da 3D.

http://www.diskusjon...

 

 

 

EDIT: I så tilfelle synes jeg folk bør slutte å gi ham ammunisjon mot stakkaren som har blitt svindlet.

Endret av Ekko
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva er det nærmeste du har på en bekreftelse fra hans side?

 

Har du skriftlig i en eller annen form på noe tidspunkt at han sier "OK, bestill dette for meg", "Ja, jeg tar den, bare bestill" eller "fint det, da kjører vi"?

Eller ble du bare fra deg av glede fordi du trodde du skulle tjene 10000, forhastet deg og sendte det avgårde uten at han bekreftet?

Lenke til kommentar

Ok dette er ikke troll.

Men dette er heller ikke tilfelle.

Sant at jeg går på vgs men jeg måtte finne på en historie siden noe lignende har skjedd meg...

 

Kjøpte en wow account, men var dum til å stole på noen romenete ig betalte dem.

Poliiet hjelper meg ike så jeg tenkte å finne på noe som dette for å finne en løsning.

Lenke til kommentar

Hva er det nærmeste du har på en bekreftelse fra hans side?

 

Har du skriftlig i en eller annen form på noe tidspunkt at han sier "OK, bestill dette for meg", "Ja, jeg tar den, bare bestill" eller "fint det, da kjører vi"?

Eller ble du bare fra deg av glede fordi du trodde du skulle tjene 10000, forhastet deg og sendte det avgårde uten at han bekreftet?

Si at dette er sant.

Han sa ok bestill dette for meg. Har jeg eb form for en sak?

Lenke til kommentar

Men hvordan kom du dit da? Tok han kontakt med deg? Gjorde du det helt ut av det blå? Hadde dere pratet om dette? Hva ble sagt? Altså, hvorfor gjorde du dette?

 

Gjorde jo det for å tjene penger.., forhåpentligvis, ved hjelp sv min dell rabatt.

 

 

Hvem er mva-pliktig?

 

 

Merverdiavgift (mva, eller "moms" i dagligtale) er en omsetningsavgift på det endelige forbruket av varer og tjenester. Utgangspunktet er at det skal beregnes merverdiavgift ved all omsetning.

Dette innebærer at alle varer og alle tjenester som omsettes innenlands blir avgiftspliktige med mindre de er særskilt fritatt eller unntatt fra beregning av merverdiavgift.

 

Grensen er på 50.000,- idag, for en periode på 12 mnd.

 

Om den blir solgt med norsk valuta på den norske siden har ser ikke noe å si.

 

Kunne du renset opp i den nest siste setningen din?

 

Han sa: ok bestill?

 

Dette er jo ikke saker som kan sammenlignes litt en gang

 

Jeg var desperat.

Lenke til kommentar

Si at dette er sant.

Han sa ok bestill dette for meg. Har jeg eb form for en sak?

Beklager, men jeg tviler på at det hjelper så mye.

 

Er sikkert like mye verdt som innlegget lenger frem i tråden hvor en forum bruker ønsket samme deal...

 

Du kan fortsatt ikke sende han en vare og så kreve betaling i ettertid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...