Gå til innhold

Dedikert PhysX Skjermkort

snaik

Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg skal nå oppgradere stasjoneren sin GPU til en GTX680 i løpet av måneden som kommer, og lurer på hva jeg skal gjøre med min gamle GTX460.

Har lest litt om at du kan sette den opp i "SLI/XF" (uten bridge) og sette det gamle kortet til PhysX-Only.

Ser at fps increasen ved high physX er alt fra 10-20 fps på gamlere kort(med dedikert PhysX) og lurer egentlig på om det er verdt det lille ekstra bryet med strøm, airflow osv?

GTX680 er et relativt lite kort, så tror ikke det skal bli for lite airflow mellom kortene men er greit å være på den sikre siden, har planlagt å gjøre benchmarking med og uten GTX460 i PhysX så snart jeg får tak i Ivy Bridge i slutten av april (forhåpentligvis).

GTX680 kjører sikkert alt på himmel og jord uten problemer selv uten et dedikert PhysX kort, men vil ikke la det gamle støve ned når det kan være i bruk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Titlene som støtter PhysX på hardware kan du telle på en hånd, i allefall de som gir nevneverdig bruk av det.

Mafia 2, Metro 2033, Mirror's Edge og Ghost Recon Advanced Warfighter, utenom det så kjører flesteparten PhysX i software og da hjelper det ikke å ha ett ekstra skjermkort til det.

Så om du ikke spiller disse spillene ofte så er det ikke noen mening å ha en slikt kort stående.

Men skal du ha flere skjermer til ett skrivebord så er det bare å peise på! Mye bedre investering enn PhysX kort.

Lenke til kommentar

Du vil sannsynligvis få litt dårligere ytelse med GTX 460 som dedikert PhysX-kort på LGA1155 siden du halverer PCIe-båndbredden til GTX 680.

PhysX har null innvirkning på gameplay og koster ekstra tid og innsats for utviklere å legge inn, ytelseskravet er også såpass høyt at kun de med de beste maskinene kan kjøre spill med PhysX-effekter og da er det bare halvparten av denne brukerbasen igjen som kan bruke det fordi Nvidia vil kun ha PhysX kjørende på Nvidia-kort. Er det rart det ikke brukes mye i spill?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...