GrinJe Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Så for ca en måned siden bestilte jeg og en kamerat deler fra Amentio. Kameraten min bestilte mer eller mindre en hel PC, og jeg noen Corsair deler. Kameraten min fikk mesteparten av delene, men Corsair delene og CPU-en manglet fortsatt. Etter over 1 uke med venting ringte vi og der sa det at det ville bli sendt i slutten av uken. Vi ventet, men ingen pakke ble sendt. Deretter ringte vi dem igjen på mandag, og fikk samme svar, blir sendt i slutten av uka. Og igjen ble ikke dette utført. Vi fikk nok og vi bestilte alt fra netshop, som sendte det på dagen. Nå, en uke etter at denne saken var over, skulle jeg sende harddisken til søsteren min til garanti/reklamasjon. Den ble levert den 20.05.10, så tenkte at dette ikke var et problem siden den var innenfor 2 års regelen. (Harddisker går vel innenfor 5 års reklamasjon uansett?) Jeg sendte en epost til Amentio og fikk i svar: "Amentio Datakjeden AS som du kjøpte denne av gikk konkurs i april 2011, vi er et nytt selskap som har kjøpt opp konkursboet. Vi er derfor ikke forhandler på denne disken, og kan ikke hjelpe deg med reklamasjonssaker. Vi gjør vårt beste for å hjelpe kunder med produkter under garanti, men produkter utenfor garanti kan vi dessverre ikke hjelpe med." Her er bilde av leveringsbekreftelsen: http://grinje.com/movies/amentio.JPG Spørsmålet mitt, er det noe mer jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Du må rette kravet direkte til produsent av disken da du ikke lenger kan rette det mot butikken du har kjøpt den. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Du kan sjekke om disken har fabrikkgaranti her. Du kan uansett i henhold til loven rette garanti- og reklamasjonskrav til den norske distributøren. Du finner en liste av dem her. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2012 I følge denne: http://websupport.wdc.com/warranty/warrantyresult.asp?rnd=04535334, har jeg ikke garanti, men det står også at så lenge jeg har bevis, så kan de oppdatere garantien: "By default, the warranty date is calculated from the manufacture date. However, if you have proof of purchase, we can update the warranty to calculate it from the purchase date. If you feel that the warranty date needs to be updated from the purchase date, please follow the instructions below." Så jeg har kontaktet dem nå, så ser vi hvordan det går Kommer tilbake med mer senere Takk så langt. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Hei. Liten oppdatering. Har fått tak i WD nå, og de har oppdatert garantien på harddisken min til 18/06/2012. Så det var jo herlig support fra dem. Nå skal jeg kontakte en distributør, så kanskje jeg får tak i en ny harddisk Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Spørsmålet mitt, er det noe mer jeg kan gjøre? For å "trolle" litt: du kan få din søs til å kjøpe en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632657 2TB, 1000,- er lettere enn å stresse med Amentio. Og komplett går ikke konkurs med det første -frank Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Vi trenger ikke mer plass for tiden. Vil bare ha en ny harddisk, siden vi betalte for en vare, og jeg forventer at den skal fungere. I etterkant av at søs kjøpte den harddisken, så skaffet jeg meg en NAS og en ekstra enhet til NAS-en. Så nå sitter vi på 18 TB lagring, og har muligheten til å legge inn en til 2 TB disk for å oppnå 20 TB. Den faktiske størrelsen vi kan lagre er dog bare 14 TB, siden 2 disker "går bort" siden vi bruker raid 5. Men takk for trollen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå