Gå til innhold

Objektiv/foto vesker?

Anbefalte innlegg

Men med et synlig speilreflekskamera i hånda- eller rundt halsen, stikker du deg ikke ut i mengden. Det gjør du heller ikke med en sekk/skulderveske. Med dinglende objektiver gjør du derimot det. Trikset er nok at du unngår å stikke deg ut.

Jeg ville heller ikke droppet å ta med meg kameraet rundt, ei heller i tvilsomme gater, men jeg ville ikke gått med tre objektiver som alle er verdt så mye penger at det er verdt å rane meg dinglende rundt rumpa. De ville i så fall ligget diskre i en sort sekk på ryggen, eller i skulderveska.

Og jeg er helt enig i at man ikke bør frykte det verste, men på samme måte som man ikke går i en mørk bakgate i et fattig land midt på natta og tar ut penger mens man er dritings, er det greit å ta noen forholdsregler også når man drasser rundt på kamerautstyr som i mange land er verdt en normal årslønn. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, jeg føler vertfall at denne diskusjonen har tatt litt av nå :)

Husk at en 70-200mm f/2.8L USM IS II er et veldig fint våpen, :)

Desusten så fungerer en 5D med påmontert L-optikk også som en finfin slynge i en truende stund.

Er det mange av dem så gir jeg dem bare litt motvillig fotoutstyret, og kjøper meg nytt på hjørnet. Forsikring er en fin ting.

Men, la oss nå være litt rasjonelle her folkens. Jeg skal til Krakow og de beste severdighetene er guidet og tilrettelagt. Det er på disse stedene jeg tar på meg beltet. Vi er ett vennepar som skal dit og vi kommer nok til å oppholde oss der turistene normalt befinner seg. Skal jeg ut på selvmordstukt i byens mørke gater, så tar jeg kun med meg kameraet med påmontert objektiv og eller evt. NEX-5N. :)

Lenke til kommentar

Det er mye svartmaling ute å går her.

Monter 16-35mm f/2.8L på 5D mkIII og ta noen herlige bilder av Krakow :)

Jeg var i Krakow med Hvite busser for 11 år siden, lenge før jeg ble fotofrelst. Jeg skal så absolutt tilbake dit.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg var i Krakow med Hvite busser for 11 år siden, lenge før jeg ble fotofrelst. Jeg skal så absolutt tilbake dit.

Tror nok det ja :)

Ja, vi får håpe det blir noen flotte bilder :)

Lenke til kommentar

Svartmaling ? Jeg vil si beksvart tjere :-)

De som er ute for å rane noen raner en uansett, en ryggsekk kan i mange tilfeller være mere attraktiv for tyver da de vet at der kan finnes litt av hvert , dessuten hvor stor er sjansen for at en blir ranet ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...