Gå til innhold

Derfor selger Ipad mye enn andre pad.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Det er helt feil å kjøpe nye iPad, hvis man allerede har en fra før og den er god nok og den nye ikke har noen spesielle forbedringer annet enn i reklamen,,,, JA det er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt feil å kjøpe nye iPad, hvis man allerede har en fra før og den er god nok og den nye ikke har noen spesielle forbedringer annet enn i reklamen,,,, JA det er feil.

Ingen spesielle forbedringer? Jeg skaffet meg første iPad, men solgte den etter noen uker, rett og slett fordi skjermen var for dårlig. Nå når den nye endelig ble bra nok kjøpte jeg så fort jeg kunne. Regner med dette gjelder flere, så jeg vil ikke si det er merkelig å oppgradere fra iPad 2 til den nye.

Lenke til kommentar

Vennligst avstå fra å bruke ord som «fanboys», «disipler» og lignende. Dette er ord som oppfattes negativt, og som heller ikke er nødvendige for å få frem poenget i innleggene. Ett innlegg har blitt slettet.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Så med andre ord avfeier du markedets beste skjerm, forbedret kamera, bluetooth 4.0, dobling av grafikkytelsen og raskere 3G som minimale forbedringer?

 

Da tror jeg du blir skuffet hvis du sammenligner f.eks de forskjellige tablet-modellene fra Samsung :)

 

Ja. Ingenting nytt. 4 ganger så stor skjerm og bare dobling i ytelse... Kamera, Bluetooth og 3G er ting som svært sjeldent er i bruk.

Jeg har ingen interesse av samsung sine tabletter. Jeg har iPad2 og kommer til å ha den helt til der kommer noe virkelig nytt. Sikkert iPad 5 eller 6 da...

Lenke til kommentar

For all del, la oss fylle den opp med gammeldagse porter og et uhåndterlig skjermformat.

En port og adaptere er en langt mer fleksibel løsning vil jeg tro.

 

Men hver sin smak antar jeg, og heldigvis finnes det alternativer for de som vil ofre litt for å få disse tingene, men det blir litt som at nittitallet ringte, de vil ha igjen tablet-pc-en sin ;)

Lenke til kommentar

Apple er jo blitt som en religion. Den mest hardbarka eplefansen har jo samme aktivering i hjernen som de religiøse.

 

http://e24.no/it/det...ligion/20060739

 

Spot on. Apple fans mister evnen til å resonere. Så lenge det er et pent bilde av et eple på boksen så betaler de gladelig 10x reell markedspris for da er man nemlig "in" og kan skryte av at man er med i eplegjengen.

 

Nå er jo padden til Apple en grei boks, tilogmed med en rimelig normal prislapp, det er de andre eplene som jeg reagerer mer på at folk villig vekk spar ut et middels boliglån på.

Lenke til kommentar

For all del, la oss fylle den opp med gammeldagse porter og et uhåndterlig skjermformat.

En port og adaptere er en langt mer fleksibel løsning vil jeg tro.

 

Men hver sin smak antar jeg, og heldigvis finnes det alternativer for de som vil ofre litt for å få disse tingene, men det blir litt som at nittitallet ringte, de vil ha igjen tablet-pc-en sin ;)

 

Du gjør det ikke noe lettere å diskutere med deg når du kommer med slike useriøse svar. Det er utrolig mye som kan brukes hvis man har usb inngang og det er utrolig fint å kunne brukw iPad til f.eks. Tv2 sumo, men det funker ikke bra med skjermbilde 4:3.

 

Hvis usb, widescreen og hdmi er 90 tallet da sitter du i en fin bås.

 

Apple blir en slags, ey 80 tallet ringte. De lurte på om Apple var klar til å bevege seg over til 2012 tallet.

Lenke til kommentar

Du bør nok ikke snakke så høyt om useriøse svar ;)

 

Jeg siktet mest til å kna inn alle mulige porter langs sidene på tableten,slik som de gamle tablet-pc-ene hadde.

Skal man være alt for alle, blir ingenting virkelig bra.

(iPad har forresten HDMI ut via adapter, men Airplay er å foretrekke for min del.)

 

Å bruke en 16:10 skjerm i en tablet (som de fleste andre tablet-produsenter gjør) blir mindre bra i portrettmodus.

Men hvis du hovedsakelig bruker det til å se film osv. på i landskapsmodus er du nok bedre tjent med en med slik.

 

For alle de andre som bruker den mest i portrettmodus er nok 4:3 bedre egnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er så opptatt av at Apple ikke skal ha alt mulig av porter langs siden er du vel kanskje fan av at Apple skal bytte fra sin særekontakt til micro usb?

Itillegg, jeg personlig mener det er bedre at man har 2 ekstra porter, en til HDMI og en til USB (hadde man hatt microusb er det også lett å bruke den som USB port), enn å f.eks. måtte ha flere adapter til 350 kr for å kunne bruke HDMI. Adapter er i min bok bare en "løsning" på et problem man ikke gidder å fikse, spesielt når det er så enkelt som en HDMI utgang. Det har vel lite å si om det sitter en HDMI utgang på siden. Dessverre har Apple hjernevasket for mange til å tro at alt som ikke Apple gjør er riktig.

Lenke til kommentar

Hadde micro USB vært like holdbar og støttet de samme funksjonene hadde det ikke vært så mye i veien for det, bortsett fra at det er en mer knotete kontakt å plugge inn.

 

De som ikke forstår seg på noe har lett for å bortforklare det de ikke forstår med ord som hjernevask, saueflokk osv. ;)

Lenke til kommentar

Hadde micro USB vært like holdbar og støttet de samme funksjonene hadde det ikke vært så mye i veien for det, bortsett fra at det er en mer knotete kontakt å plugge inn.

 

 

Huh? Say what? - Apple-kontakten er da virkelig omtrent den mest "knotete" kontakten å plugge inn jeg noengang har vært borti, og micro-usb er da mye enklere å "treffe" med .....

Lenke til kommentar

Jeg tror det har mer med økosystemet rundt appleprodukter enn designen å gjøre. En tlf er veldig lik en annen (liten, flat og tynn) hvor mye tynnere, flatere, mer avrunda i kantene og slikt tror jeg har veldig lite å si.

 

De store massene av brukere er ikke som oss (de som henger her er nok i overkant teknologiintresserte). De vil ha noe som er enkelt å bruke, og som funker. Det blir nesten litt feil å si det, men de vil bli fortalt hva de skal gjøre og hva de kan gjøre, fordi det er veldig veldig enkelt for dem.

 

Hvis jeg blir spurt av mindre tek-intresserte venner hva de bør kjøpe anbefaler jeg iPad over Galaxy tab, for å si det slik. Fordi jeg vet at det er mindre sannsylighet for at jeg får oppfølgingsspørsmålet "denne dingsen funker ikke, hjelp!"

 

Og du kan si hva du vil om Android market, men ting blir til laget til appstore først.

Endret av MrLee
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Oppskriften på å selge mange produkter er ganske enkel.

Tilby folk det de vil ha, og folk kjøper det.

 

Det er det å gjennomføre det som er vanskelig og krever mye arbeid og flinke folk.

 

Den første iPaden ble jo nærmest slaktet av "ekspertene" da den ikke hadde div. porter, kamera og var stor og tung. Den ble også kalt en forvokst iPod touch, og kunne ikke tilby alt det som en tablet-pc kunne.

Men den solgte likevel rimelig bra i motsetning til disse tablet-pc-ene.

 

I ettertid kopierte andre produsenter mye av denne oppskriften, og selv de solgte vel bedre enn tablet-pc-ene noen gang gjorde?

 

Så det er nok sant at teknologiinteresserte neppe er representative for normale brukere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...