Gå til innhold

Råd til etter Bachelor

Triana

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om det var noen sjeler med noen gode råd!

Jeg går første året av bacheloren min i Business Administration i England!

Har sett på en del mulige MBA løsninger etter fullført studiet. Men ettersom jeg vill gå på en skole som er anerkjent, virker det som at uten jobberfaring er det umulig å komme inn.

Er dette riktig inntrykk?

Jeg ser jo også at de fleste skriver at utdannelse i utlandet vill gi deg et forsprang på en del jobber der man f.eks konkurrerer mot en fra B.I.

Er dette riktig inntrykk?

Siste spørsmål, så lurer jeg på hvilke jobber jeg kan se for meg å komme inn i etter fullført bachelor? Det eneste eksempelet Jeg føler kan stemme, er at man søker på avdelings leder jobber istedenfor selger jobber innenfor salg vel og merke.

Takker så meget for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å komme inn på MBA på en annerkjent skole med bare bachleor. Men husk å se på riktig program, du er ute etter en fulltids MBA. Executive MBA programmer kan du bare glemme uten erfaring. Antar at du allerede har funnet ut at å komme inn her krever både toppkarakterer og utenomfaglige aktiviteter. Tar du en MBAfra Wharton, Harvard, IMD, Insead etc. så er disse så kjent at det faktisk hjelper. På mindre kjenter steder (som fortsatt har et meget høyt nivå) så er det dessverre slik at kunnskapsnivået om disse lærestedene er så lavt i Norge, at det ofte ikke hjelper noe særlig. Men det varierer selvsagt.

Utdannelse fra kjente læresteder i utlandet er en fordel, men samtidig er det en utfordring for de som tar alle 5 årene i utlandet. Jeg tror statistikken sier at det tar lengre tid for disse å få første jobben, årsaken er at man mangler et godt nettverk i Norge.

Fullført bachelor i øk. adm? Det er en utdanning det går 20 på dusinet av (ikke noe galt om utdanningen din altså, er bare at det utdannes så enormt mange med bachelor siden alle høyskoler i Norge stort sett har denne utdannelsen). Med toppkarakterer så kan du klare å lure deg inn hos en av de 4-store som revisor, men det nåløyet er veldig trangt med bare bachelor. Mange begynner med regnskap som er en grei inngangsport, salg som du nevner er aboslutt mulig (men det er jo også mulig uten utdanning). Du får neppe en salgsleder jobb uten salgserfaring, så der hjelper ikke utdanningen deg i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...