Gå til innhold

et par spørsmål om vannkjøling..

Anbefalte innlegg

hey!

vurderer å kjøpe swiftec settet på microplex,men hvor bra yter dette? er det verdt prisen?

støy?

noen som har erfaring med dette settet?

og sist men ikke minst: vil det passe i mitt kabinett..??

har et q-tec midi kabinett(350w utgaven) :oops: :p

evt. åssen modifiseringer må jeg gjøre for å få plass til alt?

forresten..åssen blir temperaturen på p4(har 2,66ghz) med vannkjøling i forhold til luft? hvor mange grader er det snakk om sånn ca?

håper på svar..

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey!

vurderer å kjøpe swiftec settet på microplex,men hvor bra yter dette? er det verdt prisen?

støy?

noen som har erfaring med dette settet?

og sist men ikke minst: vil det passe i mitt kabinett..??

har et q-tec midi kabinett(350w utgaven) :oops: :p

evt. åssen modifiseringer må jeg gjøre for å få plass til alt?

forresten..åssen blir temperaturen på p4(har 2,66ghz) med vannkjøling i forhold til luft? hvor mange grader er det snakk om sånn ca?

håper på svar..

:woot:

Med tanke på at dette settet kommer uten vanntank, og har en 80mm radiator så vil jeg si ja, du har plass til det..

Med tanke på ytelse og støy må du gjøre som vi andre gjør... søke på internett og lese reviews, personlige erfaringer og alt sånt...

Om det er verdt det kan jo diskuteres... det er egentlig noe du må prøve å finne ut av sjøl.. se fordeler og ulemper med vannkjøling i forhold til den løsningen du har nå...

Du vil miste noen grader, det er helt klart, men hvor mange.. Det er det ingen som kan svare på før du har prøvd...

Men for all del, det er ett bra begynnersett... selv om det kanskje er litt dyrt... Sats heller på WaterChill...

Lenke til kommentar

okei..

tror jeg skal satse på waterchill settet,har gått litt lei støyen på pc'n min nå :cry:

så skulle jeg kjøpe bedre kjøling og dempematter,men da blir det jo like dyrt som vannkjøling omtrent..så kan jo kjøpe det i stedet :p

men er waterchill settet bra da? er det helt komplett? er helt grønn på vannkjøling..for å si det mildt! var å så på i går,men det var utsolgt :shrug:

Lenke til kommentar
okei..

tror jeg skal satse på waterchill settet,har gått litt lei støyen på pc'n min nå :cry:

så skulle jeg kjøpe bedre kjøling og dempematter,men da blir det jo like dyrt som vannkjøling omtrent..så kan jo kjøpe det i stedet :p

men er waterchill settet bra da? er det helt komplett? er helt grønn på vannkjøling..for å si det mildt! var å så på i går,men det var utsolgt :shrug:

Bra. Ja, til en normal bruker.

Komplett? Ja, bortsett fra vann.

Lenke til kommentar

jeg er vel en normal bruker i den forstand,men jeg liker å overklokke ting jeg har fullt ut,min p4 2,66 som jeg har klokka til 3(med luftstandard intel) skal jeg prøve å tyne litt flere mhz ut av :p

tror jeg skal greie det og,for vannkjøling vil jeg tro er MYE bedre enn vanlig boxed intel kjøler..eller hva?

skal klokke mitt gf 4 ti 4200xp oxo(skal kjøpe blokk til dette etterhvert)

har lest en del tester og div. nå og har finni ut at jeg går for waterchill settet..

er bare redd for at jeg ikke får plass,altså viften til radiatoren er 120mm,mitt kabinett er laget for 80mm..så jeg må nok modifisere litt,og det er litt synd å kutte i kabinettet og det blir feil..hehe=)

men hvor bør jeg sette radiatoren(sånn rent ytelses messig)?

har et vanlig midi tower :roll:

er det stor fare for at vannkjølingen feiler?altså at lekasje og lignende oppstår? vil nødig ødelegge pc'n min :D

Lenke til kommentar
jeg er vel en normal bruker i den forstand,men jeg liker å overklokke ting jeg har fullt ut,min p4 2,66 som jeg har klokka til 3(med luftstandard intel) skal jeg prøve å tyne litt flere mhz ut av :p

tror jeg skal greie det og,for vannkjøling vil jeg tro er MYE bedre enn vanlig boxed intel kjøler..eller hva?

skal klokke mitt gf 4 ti 4200xp oxo(skal kjøpe blokk til dette etterhvert)

har lest en del tester og div. nå og har finni ut at jeg går for waterchill settet..

er bare redd for at jeg ikke får plass,altså viften til radiatoren er 120mm,mitt kabinett er laget for 80mm..så jeg må nok modifisere litt,og det er litt synd å kutte i kabinettet og det blir feil..hehe=)

men hvor bør jeg sette radiatoren(sånn rent ytelses messig)?

har et vanlig midi tower :roll:

er det stor fare for at vannkjølingen feiler?altså at lekasje og lignende oppstår? vil nødig ødelegge pc'n min :D

1. Overklokking: Ikke noe problem. Kjører selv WaterChill på CPU og GPU, se i signatur for specs. Ligger vel på en 45 grader ved load. Vannkjølingen er ganske mye bedre (for å ikke si stillere) enn vifteløsninger ja.

2. Plass: Jeg har ikke modifisert en eneste ting i mitt kabinett. Jeg har montert radiatoren i 2*5,25" brønner, ikke noe problem.

3. Feiling: Sett opp systemet utenfor boksen først, kjør i minst 12 timer for å sjekke at det ikke lekker, så skal du være ganske så sikker på at det ikke skjer noe.

Lenke til kommentar

Hei.

Vel har nå fått litt erfaring med waterchill settet. Har cpu-kjøler, gfx-kjøler, orginal radiator, orginal pumpe, 120x120 Pabst vifte til rad pga støy fra den som følger med. Tygon slanger fordi dem som følger med er alt for harde og lite samarbeidsvillig på liten plass.

Erfaring:

• Lekasje mellom pumpe og vannbeholder. (fikset selv for ca kr 70,-)

CPU-kjøleren er er allerede blitt misfarget. Har kun brukt orginatilsetning og destilert vann.

Det forsvinner vann. Vet ikke hvor, finner ingen steder med lekasje.

Hurtigkoblingene er kun tett hvis slangen går rett innpå. Litt bøy = ikke tett.

GFX-Kjøleren tar stor plass.

CPU kjøleren passer ikke til alle hovedkort. Måtte kappe av en del av plexien på kjøleren for å få plass til den på mitt Abit NF7-S

Radiatoren er litt liten.

Pumpen var veldig stille i begynnelsen. Nå har den imidlertid begynt med sånn knitrelyd. Det er ikke luftbobler det er jeg sikker på.

Byttet som sagt viften til en pabst. Hadde gjerne ikke trengt det idag siden jeg har fått meg viftestyring.

Alt i alt må jeg nok krype til korset og si at jeg IKKE hadde kjøpt waterchill en gang til. Temperaturene er heller ikke imponerende. Få hjelp av guruene her på forumet til å sette sammen et eget sett. Du kommer garantert til å bli mer fornøyd.

Lykke til. :)

[edit] nevnte jeg at vannbeholderen ikke er konstruert for folk med dårlig plass ? Dårlig løsning med vann inn og ut. Bobler i systemet går sent ut pga at dem blir sugd rett inn igjen i vannbeholderen.....

Lenke til kommentar

Evt. kan kanskje dette være ett alternativ da det ikke kommer på mer enn 200,- mer enn waterChill:

INNOVACOOLR3 1 stk. Innovatek vannblokk, CPU 318,55 395,00

AC41001 1 stk. Eheim 1046 vannsirkulasjonspumpe 310,48 385,00

BLACKICE 1 stk. Hardw. Labs radiator, "BlackIce" 318,54 394,99

AC34312 1 stk. AC vanntank, "aquainject", Plexi 318,55 395,00

INNOVASL1 25 stk. Innovatek slange, Ø8/Ø10mm 40,25 50,00

TFD1202512CT 1 stk. Titan vifte, 134m³/time, 32 dB(A) 76,61 95,00

Det kommer totalt på ca. 1700,-

Dette er plukket ut på microplex.no

Lenke til kommentar

jeg er ute etter god ytelse,og litemoderat støy..

og jeg syns vannkjøling høres både bra og spennende ut :)

men vil gjerne ha vannkjøling uten å måtte modde for mye(helst uten modifikasjon i det hele tatt!)

jeg bruker 23 av 5,25'' brønnene mine og alle(3) 3,25'' brønnene

kan evt. kutte ut en 3,25 brønn(ta vekk ene 40gb disken og bare bruke 80gb'en)

jeg har som sagt q-tec kabinettet(midi med 350w) og dette er langt fra det peneste og beste og ha vannkjøling i sikkert,men jeg har ikke økonomi til et nytt kabinett..

kan ta bilder av kabinettet(med stæsj) sånn at dere ser hvor stor plass jeg har igjen,evt. hva jeg bør flytte påkutte ut..

men dette får jeg ikke gjort før jeg får lånt digital kamera av en kamerat..

hvor mye bedre ytelse er det på settet du plukket ut fra microplex i forhold til waterchill? og er det no værre å sette sammen?

da mine kunnskaper om vannkjøling ikke er spesiellt store,vil jeg helst ha noe som er enkelt å bygge og som trenger lite eller ingen modifisering..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...