Gå til innhold

Feil i oppstart av Win server 2003


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjører Windows server 2003 i RAID1.

Oppstarten er korrupt. CD ROM virker ikke så jeg må bruke USB minnepenn til reperasjon. Ellers har jeg Hirens boot CD liggende hvis den kan settes opp til å boote fra en USB minnepenn i stedet. For å så reparere feilen.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å reparere feilen som vist på bildet. Takk for hjelpen.

post-51520-0-27874200-1332974477_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takk for svar.

Jeg ser at det står verify på en av RAID1 diskene under oppstarten, bruker Intel som er integrert i hovedkortet. Hvordan løses dette på best måte, kan ikke velge rebuild under oppstarten så da må jeg vel ta en disk ut og sette den inn igjen ? Da vil den gjøre en automatisk rebuild ?

Hvis jeg velger reparere installert Windwos er litt av poenget borte da jeg helst vil ta vare på en del programmer installert på C:\.

Men hvis noen kunne veilde meg på hvordan jeg kan reparere feilen med recovery console ville det ha vært fint.

Lenke til kommentar

Recovery console kan jo installeres fra CD eller USB ? Men jeg må legge inn ICHR driveren til RAID1.

Skal gjøre et forsøk i helgen med Nlite.

Men den verify meldingen under oppstarten tyder på at diskene ikke er synket ? Hvordan går jeg frem for at de skal synkes på nytt ?

Har et drev som kan demonteres fra en annen maskin.

Lenke til kommentar

Prøv å nappe ut disken som maskinen tilsynelatende ikke liker, og fyr kassa. Så kan du sette i disken igjen når maskinen er oppe (gitt at det er hotswap på burken, that is.) Har opplevd diskkræsj på raid1, og da bruker jeg bare å ta ut disken som sliter, fyre opp os'et og så sette i disken og la den bygge og kose seg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...